Vandtønde på anden side af gangsti

Hej.
Jeg har ikke plads til at placere min vandtønde ved nedløbsrør.

Men den kan stå på den anden side af flisegangsti.

Er det så ikke blot at lægge et rør under fliser og fra nedløbsrør hvor jeg sætter den der overløbsdims trække en slange ned gennem rør under fliser og op til tønde på den anden side i samme høje som der hvor den sidder i nedløbsrør?
Så klarer tyngdekraften resten eller hvad det nu hedder? :-)

Hvilken type rør kan jeg bruge under fliserne til at slnage kan ligge i?
Hej. Jeg har ikke plads til at placere min... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dete r bare fint.. jeg takker.. :-)
Min logik siger mig bare stadig, at en tønde med fx 300 liter i, vil trykkevandet "bagud" gennem slangen, og ned i afløbsrøret, og man ender med blot en sjat vand i bunden af tønden, men det er nok igen bare mig som ikke hørte efter i fysik-timerne i skolen ;)
Vanden i slangen/røret vil blive løftet akkurat så højt som vandspejlet i tønden.
Vandet i tønden er jo ikke en tungere slags end vandet i røret.

Elektronikteknikeren
Fuerzzz JA enten hørte du ikke efter eller også er der områder "deroppe" hvor hukommelsen er sløret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bliver nødt til lige at spørge igen.... 
Har sat tønde op og det virker fint med slange ud fra nedløbsrør i samme højde som hul i toppen af tønden.

Nu vil jeg gerne sætte en tønde mere på.
Hvor forbinder jeg de 2 tønder?

I toppen af tønden er der mærket af til at lave hul.
Er det bar at forbinde de 2 tønder i dette hul i toppen?

Tænker at huller bare skal sidde en anelse under indgangshul fra nedløbsrør i tønde 1, da det vel ellers ikke kan rende til tønde 2?

ved godt jeg kunne forbinde tønder i bunden, men så har jeg ødelagt tønder og måske vil jeg flytte tønde 2 til selvstændigt sted.
Annonce
Så længe begge huller i de 2 tønder sidder lavere end toppen af tønderne spiller det ingen rolle om der er en anelse forskydning.

Tønde 1 fyldes indtil slangetilslutningen. Sidder slangetilslutningen en anelse højere på tønde 2, fyldes tønde 1 bare lidt mere indtil der er balance.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det er to ens vandtønder.
Så d.v.s. at det vil virke fint når indgangshul tønde 1 og udgangshul tønde 1 og indgangshul tønde 2 sidder i samme højde lige få cm under toppen på tønderne?
Ja. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du får ikke vand i tønde  2 før tønde 1 er fyldt helt op.

Søren O
Søren O skrev den 11-05-2022 19:08:43

Du får ikke vand i tønde  2 før tønde 1 er fyldt helt op.

 Og det gør du ikke, fordi her gælder loven om forbundne kar. Forbind de to tønder med hinanden ved at lave en forbindelse tæt på bunden evt. ved aftapningshanen.


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis