Ventilationsanlæg i nybyg

Hej
Jeg står i den situation, at jeg er flyttet ind i et nybygget hus. Vi har dog store problemer med støj i huset.
Vi kan f.eks høre når tørremaskine og vaskemaskine kører i hele huset på trods af at alle døre er lukket.
Generelt er det meget lydt i huset.
Jeg har selv overvejet om det kan have noget at gøre med vores ventilationsanlæg, hvor lyden kan vandre?
Er der nogen af jer der har erfaring med dette, og hvad kan jeg evt. gøre for at løse problemet?
 Til info har vi et Nilan Comfort ventilationsanlæg.
Jeg håber at der er nogen af jer der kan hjælpe.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tegning eller lignende over ventilationsanlægget, eller f.eks. en beskrivelse af hvordan det er opbygget?
Der skal foreligge en indreguleringsrapport af anlægget, og hvad siger den?
Er der et typehus, eller hvem har opført huset?
Hvem har dimensioneret og monteret ventilationsanlægget?

Det "skriver" hen af at det er et billigt "skrabe anlæg", der er  monterer, uden nogen form for monteret lyddæmper.

Normalt er der "store" lyddæmper på af- og tilgang fra anlægget, samt lidt mindre lyddæmper på hver indblæsning og hver udsugning fra givne steder.
Du kan prøve at under søge om der er lyddæmpere på rørene i mellem hvert rum, som GSH også er inde på.
Det kan også skyldes at mange nye huse opføres på ét stort beton-terrændæk. Det er ikke optimalt mht. lyd, da gulvene således fysisk er ubrudte hele vejen igennem huset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis