Skifte greb på kuglehaneventil

Vi er ved at lave nyt køkken, og VVS'eren har installeret nye kuglehaneventiler/stopventiler/hvad det hedder.
Problemet er bare at T-grebet på den ene kommer til at fylde lidt meget ifht hvor siden af skabet kommer til at være. Jeg ville derfor gerne skifte greb på den. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man gør?
Ventilen er af mærket Viega. Her er et billede:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at pille grebet af ved at fjerne det røde dæksel i midten. Du kan så vælge at save den ene gren af T-et eller gemme håntaget til du skal bruge det. Måske er der en firkant, så ventilen kan betjenes med en skiftenøgle. Lad os se et billede af ventilen uden håndtag.

fase
S. Fabrin skrev den 25-06-2021 09:26:24

Prøv at pille grebet af ved at fjerne det røde dæksel i midten. Du kan så vælge at save den ene gren af T-et eller gemme håntaget til du skal bruge det. Måske er der en firkant, så ventilen kan betjenes med en skiftenøgle. Lad os se et billede af ventilen uden håndtag.

 Tak for svar. 

Mit problem er at jeg ikke lige kan se hvordan jeg piller den af. Skal jeg ind og have fat i den der møtrik?

At skære den ene side af er også min plan-b. 
Ja, du skal have fat i møtrikken og skrue den af for at få håndtaget af. Hvis du vælger at pille håndtaget af, kan du sikkert betjene ventilen med en skiftenøgle de få gange, du har brug for at betjene ventilen. På billedet ser det ud til, at der er to flader, du kan bruge en svensknøgle/skiftenøgle  på.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis