Er det bare mig? (Det ønsket for meget isolering?

Hejsa

Jeg er I dialog med en murer om etablering af nye støbte gulve i to rum.
Mureren vil meget nødig opbygge med 400mm eps. Det kan ikke svare sig, siger han.(han vil kun lægge 300)

Jeg mener blot at det lige så godt kan gøres, når man nu har hul...
Det drejer sig kun om i alt Ca. 11kvm.. andetsteds er isoleret med 400, men resten af huset er originalt (meget sparsomt isoleret)

Er det bare mig, det er helt galt fat?🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det han tilbyder er super-eps med grafittilsætning og det du allerede har lavet er alm hvid gulvisolering er slutresultatet det samme ift isoleringsværdi, men derudover synes jeg det er helt ok at bede om en specifik isoleringstykkelse når nu resten er lavet på den måde.

En ting at være opmærksom på i den forbindelse er at branchen i øjeblikket er brandvarm og der er udfordringer med tilgængeligheden af specifikke materialer, især gulvisolering er en udfordring - dvs det kan godt være det bliver dyrere (hvis varen i det hele taget kan skaffes!) så du opnår den specifikke tykkelse.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja, han var bare ret afvisende..
Når det ikke er et sørre areal, kunne man jo også bruge Kingspan, hvis hensigten var at begrænse udgravning...

Jeg er helt bekendt med at branchen er overophedet, og materialepriser er skyhøje.. 

Er det fordi han ikke gider grave resten ud? Rigtigt nok det sidste ikke giver alverden, men 400mm vil altid være bedre end 300mm og han skal sådan set bare lave det du beder ham om.

Han lavede tilbud på 300.. adspurgt om difference op til 400, var svaret, at det ikke kunne svare sig på så lille areal..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis