Indkøb af gulvvarme materialer og anlæg

Hej folk - søger erfaringer og anbefalinger i forbindelse med:

1) Indkøb af gulvvarme materialer generelt (fra sporplader til VVS emnerne inklusiv pumpe/shunt etc.) - synes VVS stederne ser dyre ud, men har folk erfaring med de dedikerede gulvbutikker?
2) Opdaterede fordele/ulemper ved f.eks. Danfoss versus nogen af de andre mærker - kommentarerne her på sitet er primært 10 år gamle, såvidt jeg kan finde, dog med lidt fra 2019

Har som udgangspunkt set mig lun på Danfoss med Icon termostater, særligt med ønske om at have en IR termostat på toilet/bad. Hertil springer jeg nok sporpladerne over og anvender mine gamle gulvbrædder, men forventer dog at anvende vendepladerne bare fordi det er lidt nemmere. Rørene føres langs loft (3. sals lejlighed) i tomrør og vil være 20 mm med iltspærre indvendig.

På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En  gang til  du giver ,  diin underbo loftvarme , gratis ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Virker ikke relevant for spørgsmålene, men jeg fornemmer du ikke mener indskuddet, isoleringen og krydsfinerpladerne der danner undergulv,før de gamle gulvbrædder, er nok til at sikre at varmen stiger op i topgulv:)
Prøv at læs denne her tråd : https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/238931/s/gulvvarme-paa-4-sal

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Desværre udtaler de sig ikke om hvilket anlæg de har købt eller hvor ;) Som sagt, ikke relevant med input om hvorvidt det skal etableres eller ej. Spørgsmålene går på erfaring med diverse mærker og forhandlere.
Er der isoleret i lejligheden? Altså er vinduer af nyere stand? Har andre i samme bygning etableret gulvvarme?
Umiddelbart ville jeg være bekymret for om du kan varme lejligheden op. Du har jo en væsentlig lavere fremløbsremperatur inder trægulv, end i dine radiatorer..

Vedr grej, så har jeg Uponors vario/Pro, og ditto shunt med en Danfoss Alpha2 pumpe  det fungerer ok..
Jeg tror indregulering havde været lettere, hvis jeg havde haft flowmålere på.
Jeg kan ikke sige noget om, vvs-butikkerne er dyrere end andet. Det er mega dyrt grej..
Jeg har haft held med at købe på dba.dk.. det kan du jo overveje..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis