ISOLERING !! af udhus

Hej - med Jer   

Jeg har udvidet min carport omme bag haven for at bygge et lille kondirum..
Et lille problem for er dog imidlertid, at jeg ikke er 100% klar over hvad jeg bør gøre med hensyn til isolering af hytten for at undgå mug og skimmel - på billederne kan man se at tagstenene er tætte fals tagsten, men kan der isoleres med glas- eller stenuld direkte på undersiden af tagstenene, eller bør der være en slags afstand imellem tagsten og isoleringen. Der skal være loft brædder helt op mod tagstenene bagefter, fordi jeg vil have synlige hanebånd.

Ligeledes med  gulvet? jeg har som der ses på billedet, monteret lægter i en højde af 20cm over terræn og understøttet dem med søjlesko og jeg planlægger at smide skærver i bunden ca 10cm så at der vil blive ventilation under det færdige hus - i bunden af lægterne, vil jeg sømme nogle alu-plader på nedefra så de dækker hele gulvet fuldstændigt for derefter at isolerer med flamingostykker som er 10 - 12 cm tykke over alt (jeg ved godt at der bliver kuldebroer dér hvor lægten er - men hvad gør jeg efter flamingo pladerne, bør der komme plastiklag ovenpå inden gulvpladerne lægges eller vil dette danne fugt - er der nogle som har erfaring med sådan et udhus uden betonfundament.

Venligst - Mike

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis