Budget til gulvvarme ca. 90m2

Hej LDS,

Jeg har prøvet at regne lidt på budget til at lave gulvvarme i et 70'er hus på ca. 90m2. Planen er at lave alt selv, dvs. hugge nuværende beton op, grave ud, bortset fra vvs tilslutninger af gulvvarmeslanger. Har lagt følgende budget ca:

250mm 2 lags opbygning sundolitt climate c60 flamingo = 15.000,-
Gulvvarmeslange 300m(20mm) til 3 kredse = 2.000,-
Gukvarmestyring wavin komplet 4 kredse = 6.000,-
Armeringsnet 6mm og maske 15x15 = 3.000,-
Afstandsholdere = 500,-
Flydebeton vibrationsfri leveres 9m3 = 15.000,-

Tilslutning og justering af gulvarmestyring i bryggers, hvor teknik er = pris??

Lyder dette budget helt i hegnet? Har jeg glemt noget?

Mvh Stefan
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med:
- Leje af betonhammer
- Leje af container til beton (Lad nu være med at regne med, at du vil køre det på trailer til lossepladsen. Du skal kære MANGE gange, og tager alt for lang tid).


Mvh. Christian M
 

Bortskaffelse af beton, 90m2 er MEGET og du gider ikke bruge tid på at køre det selv.
Evt. noget sand/grund under isolering, alt efter hvad der ligger nu.
Står væggene evt. på det nuværende gulv, skal de også understøttes, det tager tid og koster lidt ekstra.
Og sæt lidt ekstra af til ukendte ting, der dukker altid noget op :D

Hvis slanger er klar og VVS'er kun skal tilslutte, vil jeg tro det tager 2-3 timer og der skal bruges lidt fittings og diverse, så måske omkring 3000 alt efter forholdene

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej,

Tak for svar. Betonhammer har jeg. Nuværende betonlag er 8 cm umiddelbart uden armering. Under det 5 cm rockwool og under det min. 30cm grus.

Jeg vil tro nuværende vægge står på betonen. Men antager man hugger op hen til og reparerer hvad der skal repareres. 

område der skal etableres gulvvarme i. Planen er umiddelbart at entré bliver taget med i køkkenets gulvvarmekreds. 
Altså har du en alm boremaskine med slag i, eller har du en rigtig betonhammer, hvor man kan stå oprejst og banke det i stykker?

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Leje af nedbrydningshammer kan ikke betale sig, den billige fra Onkel H klarer sagtens det projekt (og kan sælges videre bagefter). Er der langt til container i indkørsel er leje-pengene givet bedre ud på en motorbør med tip.

Hvordan med udgravningen når betonen er væk - skal det gøres med håndskovl? Ellers er en minigraver en god hjælp. Der er vel også noget container-leje til både beton og jord.

Indre vægge understøbes, ellers er der alvorlig risiko for at de skrider og vælter - den der med at lade den stå på betonen fra den ene side og det så knækker... den anden er at det efterfølgende er en 100% ren kuldebro imod jorden da du ikke kan lave kantisolering imod dem.

Er det relevant for området med radonspærre? Kan du selv lave en perfekt udstøbning eller har du brug for en murer til at hjælpe med udlægning beton? Afhængig af slutbelægning skal betonen måske slibes (og/eller evt rettes af med flydespartel) - har du grej til det?

Hvad skal der på slutgulvet? Klinker + klæber og/eller træ/laminatgulv + fodlister koster ikke gratis.

Hvordan ser det afløbs -og vandtekniske i køkkenet ud - er det tidens standard eller er det af ældre dato så der skal kigges på denne del også - dvs måske noget udgift til vvs og/eller kloak.

Samme spørgsmål til den generelle el-installation  i det renoverede område - ved en så omfangsrig renovering vil det være tosset ikke at lave el-installationerne efter nutids dimensionering og krav.

Måske noget malerbehandling af væggene + loft også vil være relevant inden du begynder at stille nyt inventar ind igen - genbruger i det gamle køkken eller skal der nyt til her også?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Umiddelbart ksn jeg godt se understøbning kan blive nødvendigt. Det skal siges ingen indvendige vægge er bærende. Der ligger stål bjælker der bærer taget på hele teglmuren. Da det er dobbelt vinkel er der en stålbjælke der går på tværs henover værelse, gang og entré til en pæl ved hoveddøren. 
Jeg har en rigtig betonhammer. Ikke verdens største. 
Der skal laves nyt det hele, lofter, køkken, gulv i køkken som bliver fliser og laminat i stuen. Er med på planhed på beton ift. Det.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også