Insektnet rullegardin

Hej. Jeg har købt et insektnet rullegardin hos firmaet TecTake.dk Rullegardinet er rigtig fint til en rimelig pris.
Men monteringsanvisningen er på tysk/engelsk og fransk. Heldigvis er der en video, som kan ses, ved  produktet på hjemmesiden. Omkring frekvens 1:25 min er der dog vist en lang stang og nogle bøjler, som ikke fremgår af leverancen eller monteringsvejledningen. Det var der så heller ikke brug for. Til gengæld er der noget forvirring omkring nedsavning til den længde man har brug for. 
det ene endestykke er fastmonteret og ifølge monteringsanvisningen skal man save  1,5 mm mere af end beregnet fastkarmmål fordi endestykke 2 fylder 1,5 mm
Det passer så ikke, fordi der er endestykket på 1,5 mm ,  men derudover også et endestykke (kappe) på 1,5 mm i hver side. ….. det er hulens svært at save 3 mm af efterfølgende.
Der er en masse små monteringsstykker med til rullegardinet.
Det er pengene værd, hvis man gerne vil sove for åbne vinduer. 


Når lysten driver værket
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er dejligt med åbent ud til det fri, når alt småkravl ikke kan komme ind.
Vi har vinduer der kan åbnes helt, og de drejer ind i rummet.
Så jeg har monteret fluenettet på en ramme udvendigt.

​Billedet taget om aftenen, men om dagen er der fint udsyn

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har bare købt et løst insektnet til hvis nok 50 kr eller lign, tror det var hos haraldnyborg, til min altandør.

Så skal man dog smække det manuelt op fx med tegnestifter. eller små papsøm.
Jeg har før det nye rullegardin haft et insektnet sat indvendigt på vinduesrammen med dobbeltklæbende burrebånd. Vinduet er højtsiddende 120x 65 cm  og er tophængt, så problemet var at  komme til at lukke det op…. trække burrebåndet af.
det var et hestearbejde at få renset klisteret fra burrebåndet af. Prøvede at smøre ind med brun sæbe. Det var ikke ok, men med rensebenzin lykkedes det til sidst, men vinduet og karmen blev så malet om.
For 2 år siden fik vi nye vinduer på husets vestside og i soveværelset  fik vi delt vinduet med et parti med lameller og insektnet. (Ide fra sønnens sommerhus). Det er vi superglade for både sommer og vinter. Med det nye rullegardin på badeværelset kan vi skabe “insektfri” gennemtræk.

Når lysten driver værket
JA så fint, koster det noget mere ;( JEg har alliereret mig med 4 dåserer fluefift, så alle kryb kan bare komme an GG
Vi har skydenet i vinduer og foran terrassedør. Fungerer perfekt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også