Fjernvarme returtemperatur

Hejsa
Vi købte et hus i oktober 2020, hvor der sidder en vandvarmer på 160l.
Vi døjer med at vandhanerne/bruser længst væk fra vandvarmeren er meget langsomme til at få varmt vand. Når det varme vand så er kommet, så er der varmt vand med det samme fra alle vandhanerne. Derudover døjer vi også med at vandet (både koldt og varmt) er lidt brunt i det.

Jeg har kigget lidt på vores fjernvarmeinstallation, men forstår den ikke helt. Så hvis I måske kunne forklare mig lidt omkring den, ville jeg blive glad :)

Derudover har vi en fremløbstemperatur på 62 grader og en returløbstemperatur på 60 grader. Dette lyder meget højt i mine øre. Alle vores radiatorer står på 22 grader (de er dog helt kolde) og vandvarmeren står på 60 grader. Har I nogle gode råd?

Jeg undskylder for de lange indlæg :)
Hejsa Vi købte et hus i oktober 2020, hvor der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Efter jeg skruede ned på 55 grader, gik returtemperaturen ned med det samme. Men efter noget tid, er den nu kommet op igen. Der er intet forbrug på mine radiatorer (returrør er iskold) men min fremløbstemperatur er 57 grader og returtemperaturen er 55 grader. Flowet ligger på omkring 50 l/h.

Hvordan kan det være at min returtemperatur ikke falder så?
Det er stadikvæk din termostatventil der forsøger at varme vandet lidt mere op.
2o i forskel mellem fremløbstemperatur og beholdertemperatur er ikke ret meget. Dine termometre har måske også lidt fejlvisning.
Du må skrue lidt mere ned for beholdertemperaturen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis