Garage: Kantisolering og epoxygulv, samt portåbninger

Hej folkens
Jeg er ved at være klar til at grave ud i min carport og isolere og støbe betongulv (bliver til garage). Der bliver også lagt gulvvarme.
Min plan er at få epoxy belægning på det færdige gulv. Synes jeg har læst mange steder at kantisoleringen skal gå helt op til toppen af gulvet, men så vil man jo få en overgang som nemt revner? Vil det give mening at støbe gulvet ca 1cm over kantisoleringen? Ved godt man får en kuldebro.. andre ideer?

Jeg bankede det tidligere gulv op i et lille værksted, som lå i bunden af carporten. Her var der ikke brugt kantisolering, så leca fundamentet er noget ujævnt. Tænker at pudse det op inden kantisolering, men med hvad? Nogle steder er der nogle 3-4cm huller/afbræk.

Sidst men ikke mindst, har I nogle gode ideer til at isolere gulvet fra fundamentet ved portåbningerne? Jeg har ikke støbt fundamentet ved portåbningerne endnu. Så er meget åben for gode ideer :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle ideer?
Op :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er helt fint at droppe de sidste 1-2cm af kantisoleringen. Selvom det giver en lille kuldebro, så er det nødt til at være sådan, hvis du vil have epoxy på. Det nederste isolering gør stadig hvad det skal :)
Bare vær 100% sikker på gulvet er helt tørt inden du begynder med epoxy, ellers risikerer du bøvl senere.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også