Alternativ isolering i gipsvæg (æggebakker....)

Hej,

Jeg skal bygge nogle gips vægge som er midlertidige (5 - 6 år max) - og de skal laves på en 1. sal hvor der altid er varmt. De vægge skal isoleres, men kun pga. støj, har intet behov for isolation mod temperaturer osv. (børneværelser) da der altid er super god temperatur på den 1. sal jeg skal lave dem på.

Projektet skal være så prisbilligt som overhovedet muligt, så jeg tænkte på om man i stedet for at fylde hulrummene i gipsvæggene op med traditionel isolering, kunne fylde dem op med feks. æggebakker ? - ved ikke om det er en helt tosset ide, men man siger jo æggebakker lydisolerer, er det for en tosset ide ? :)

Og nogle der kender lydisolerings evnen på æggebakker kontra traditionel isolering (eller har forslag til andre løsninger) ?

Mvh
Mikael
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er for ren lydisolering så er det vigtigt, at du bygger 2 vægge uafhængi af hinanden og ellers bruge forskellige materialer på begge sider og i forskellige tykkelser.
Se eventuelt dette 
Men ellers så husk også brandbekæmpelse og tænker jeg ikke at en hel væg med ægge bakker gør det skide godt, i forhold til stenuld / glasuld ;o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Æggebakkker er ikke særligt lydisolerende , men de er lyddæmpende , på den måde at de dæmper lyden i et rum , hvis de bliver hængt lodret eller vandret op , oppe under loftet , (akustiv)
Men brugt inde i en væg , ville gamle aviser nok være bedre , nu er rockwool eller glasuld ikke særligt dyre , og det virker. .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er netop formen på æggebakker der gør at de kan dæmpe lyden i et lokale med ensartede hårde materialer. Bakkerne "opsuger" / spreder lyden så den ikke fortsat reflekterer rundt i lokalet.
Det forklare også hvorfor de ikke er noget værd i et skillerum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis