Bærende vægge

Hej Alle.
Fandt dette spændende forum som måske kan hjælpe mig med nogen spørgsmål.

Jeg ved ved at renovere kælder / entre - senere køkken og her er nogen vægge som jeg gerne vil af med. Taget er med gitterspær og loft i kælder er beton.

Væggene til badeværelset i kælderen bliver erstattet med en ny der vil erstatte den lodrette markerede væg til centervæggen. Væggen ved trappen skal fjernes helt for at stort åbent bryggers.
 

I stueetagen er fjernet to vægge inden jeg overtog huset (med grøn). Der skal etableres en ny væg ved den lodrette grønne hvorefter hjørnet af huset vil indeholde tv-stue. Køkkenet skal gå i et med opholdsrummet.

Hjørnet i badeværelset vil blive genetableret så badeværelset bliver kvadratisk.

Entreen ved trappen skal åbnes op.

Er der nogen fagligt kloge mennesker der kan hjælpe omkring hvad for vægge jeg roligt kan vælte uden de store bekymringer? Eller hvor der skal beregninger og understøtninger til?

Mvh Daniel 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det vil næsten helt sikkert være sådan at de viste vægge i stueetage kan fjernes. Når jeg skriver næsten så er det fordi gitterspær normalt er selvbærende, men de kan være opbygget på den måde så midter muren er bærende. Så det ville jeg ikke være bekymret for.
Det er noget andet med vægge i kælder. Der skal du have en byggesagkyndig ind over for at vurdere det. Jeg ville under ingen omstændigheder røre væggen som går midt igennem kælder. Altså den imod hobbyrum. Men det er jo heller ikke den der er tale om, så du kan måske fjerne dem du ønsker. Men der er så mange måder at lave et støbt dæk / loft i kælder på at det ikke er muligt at komme med et præcis svar her. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis