Batteri forsynet backup grundvandspumpe

Vi har grundvandspumpe i kælderen der køre op til ca. 10 gange i timen og vi får derfor hurtigt 10-30 cm vand i kælderen hvis den er ude af drift, hvilket vi har oplevet 2 gange. Første gang fordi HFI'en havde slået fra hen over natten (pga. en anden pumpe var brændt sammen) og anden gang fordi flyder (armen) på pumpen havde sat sig.

Og nu må det være nok, men hvor dælen finder jeg en 12/24 volt pumpe med fast/vertical flyder. Jeg kan ikke bruge den slags med en løs flyder (tyrenosse) der hænger i en ledning, da der ikke er plads nok og der ville være stor risiko for at den sætter sig fast i den anden pumpe.

Google vil simpelhen bare ikke spytte et ordentligt resultat ud på en 12volt dyk pumpe. Jeg kan kun finde små hobby modeller, og mindre udgaver til både osv.

Jeg så gerne den bare kunne strikkes sammen med et almindeligt bil batteri, der kan stå med en lader der kan vedligholde spændingen. (trickle charger)

På forhånd tak :)

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Vi har grundvandspumpe i kælderen der køre op til... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
karl smart skrev den 21-06-2021 20:41:45

Jo  hvorfor ikke .........

Fordi det ikke er efter bogen og kræver en jordelektrode med en lavt overgangsmodstand. 


fase
Der er forskellige regler for privat bolig og så hospitaler og datacentre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis