Badekar ind i brusekabine

Hej
jeg har 2 spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med. Vi ønsker og få et badekar ind i brusekabinen. Den indvendig del måler bredde 88cm og længde 128cm. Indgangen til kabinen har en bredde på 78cm. Badekaret vi har set på er denne https://www.spacenteret.dk/shop/8-fritstaaende-badekar/1340-badekar-oval-ultraslim-120-fritstaaende-badekar/?gclid=CjwKCAjwzruGBhBAEiwAUqMR8PosFSW4kmyJrTqOddGCeBrcljxhMI-yaEyuuxmYGg-wAJTgBraOTBoCjX0QAvD_BwE
Længde 120, bredde 65, længde 59

1) vil jeg kunne få badekaret igennem og lagt ned i brusekabinen?
2) er der noget vvs der skal laves eller er det bare at bruge brusearmaturet og eksisterende afløb?
På forhånd tak mvh Nik

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan den overhovedet være der ? Længde 120 cm og bruseniche 128 cm MEN er det målt helt ude i spidsen af den trekant der tilsyneladende er der.
Karret har en bredde på 65 cm og enderne ser ud til at være cirkelrunde. Så prøv at gå 32,5 cm hen på hver side af væggen fra spidsen i trekanten. Derfra vinkelret ind på gulvet fra begge sider. Hvor de 2 linjer mødes vil så være centrum i den cirkel som du kan tegne på gulvet for at markere karrets runde ende. Derfra og til modstående væg skal der være mindst 120 cm.
Du vil kunne få den derind i lodret stilling. Og den vil kunne tippes ned hvis ovenstående falder ok ud.
Var det en ren firkantet profil så ville diagonal være 133 cm og den ville ikke kunne tippes ned. Men den er markant kortere i bunden så det kan gå.
Du kan lade den stå som den er blot med bundprop, men så vil vandet løbe ud på gulvet og det vil være noget upraktisk at holde rent under og bag ved den.
Så i min optik er det en meget dårlig løsning med badekarret der. Men der må jo være andre gode argumenter i familien. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar Erik de 128cm er stadig den brede del indtil spidsen begynder. Ja du har ret hvad angår rengøringen, hvis der ikke findes en smart løsning må far vel løfte karet op og rengøre i ny og næ. Det er et stort ønske fra familien med badekaret :/
Så moderniser lidt og riv væggene med jydebuen ned.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis