Kæresten og jeg, har lige købt vores drømmehus, dog først med overtagelse til vinter.
Men alligevel går jeg og tænker over hvad den smarteste måde til græsklipningen, vil være.
Lidt kort om huset, så er grunden på 1880 kvadratmeter, ud af det er der ca 1200 kvadratmeter græs. Fordelt på begge sider af huset.
Min tanke er så og købe en Makita DLM532Z til den ene side (baghaven som vi vil se mindst ind i) og til hjørner og kanter. Og så en robotplæneklipper til forhaven som ligger ved husets terrasse og vil være den vi benytter mest. Der er et skur i det fjerneste hjørne, hvor ladestationen ville kunne være, og der er strøm, så det virker jo ret ligetil. Men hvilken skal man vælge?
Jeg har kigget på en worx m700 med ACS sensor. Det er en billigere model, så er lidt i tvivl om vi vil blive træt af den, nogen der har erfaringer? Ingen tvivl om at en husvarna nok ville være bedste valg, men er også bare en noget dyrere model.
Og mit næste spørgsmål er så om den overhovedet vil kunne køre der, grunden er kuperet, og vil ikke have en robot som jeg konstant skal ud og hjælpe, ved godt man kan få offroad hjul til den, men har også set nogle der stadig har problemer med det, og midt på grunden står et stort grantræ, som vil tabe grene hen over året. Nogen der har erfaringer med denne model og ved om det er noget jeg hurtigt vil blive træt af? Hvis jeg ender med og skulle bruge ligeså lang tid på den som hvis jeg slog det selv, så vil jeg hellere det.