Robotplæneklipper??

Kæresten og jeg, har lige købt vores drømmehus, dog først med overtagelse til vinter.
Men alligevel går jeg og tænker over hvad den smarteste måde til græsklipningen, vil være.
Lidt kort om huset, så er grunden på 1880 kvadratmeter, ud af det er der ca 1200 kvadratmeter græs. Fordelt på begge sider af huset.
Min tanke er så og købe en Makita DLM532Z til den ene side (baghaven som vi vil se mindst ind i) og til hjørner og kanter. Og så en robotplæneklipper til forhaven som ligger ved husets terrasse og vil være den vi benytter mest. Der er et skur i det fjerneste hjørne, hvor ladestationen ville kunne være, og der er strøm, så det virker jo ret ligetil. Men hvilken skal man vælge?
Jeg har kigget på en worx m700 med ACS sensor. Det er en billigere model, så er lidt i tvivl om vi vil blive træt af den, nogen der har erfaringer? Ingen tvivl om at en husvarna nok ville være bedste valg, men er også bare en noget dyrere model.
Og mit næste spørgsmål er så om den overhovedet vil kunne køre der, grunden er kuperet, og vil ikke have en robot som jeg konstant skal ud og hjælpe, ved godt man kan få offroad hjul til den, men har også set nogle der stadig har problemer med det, og midt på grunden står et stort grantræ, som vil tabe grene hen over året. Nogen der har erfaringer med denne model og ved om det er noget jeg hurtigt vil blive træt af? Hvis jeg ender med og skulle bruge ligeså lang tid på den som hvis jeg slog det selv, så vil jeg hellere det.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en worx s500 med off road hjul. Det kuperede tærren giver ikke i sig selv problemer, men hos mig er jorden også ofte våd og blød og i kombination med bulerne kan den godt kører fast engang imellem. 

Gardena der har hjulene med motor foran istedet for bagpå skulle være bedre til den slags.
Når det er sagt så er jeg rigtig glad for worx og dens cut to edge. kender også nogle der har ACS sensor og det skulle være super

Gardena er iøvrigt ejet af Husqvarna og bruger nogle af deres komponenter. Men maskinerne har så ikke detaljer som fx en sensor.

Hvad angår for og baghave så find da en robot med zoner så den kan kører i begge to. Når man først har vænnet sig til robotten gider man ikke slå græs nogen steder. 

Ask
Du skal ikke være nervøs for grantræet. De nåle giver ikke problemer. Store æble eller blommetræer kan give nogle problemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-06-2021 09:34:52

Du skal ikke være nervøs for grantræet. De nåle giver ikke problemer. Store æble eller blommetræer kan give nogle problemer.

Der er rigtigt at nåle ikke giver problemer. Men det samme kan ikke siges om grankogler. De er faktisk rigtig gode til at kile sig fast mellem kniven og siden af min worx 

Ask
AskH. skrev den 20-06-2021 09:45:36

Der er rigtigt at nåle ikke giver problemer. Men det samme kan ikke siges om grankogler. De er faktisk rigtig gode til at kile sig fast mellem kniven og siden af min worx 

Nemlig lige det med grankogler har jeg selv set kunne give lidt problemer. Grunden til jeg vil klippe den ene med en håndskubber er at vi i den del, vil have æbletræer der kan give nogle problemer, og så er der et hegn ud mod vejen, hvor der er ca 40-50 cm græs ud imod fortovet. Og andre små steder hvor det er lækkert stadig og have en håndskubber. Og synes bare den fra Makita med batteri er ret smart. Synes også det et kæmpe plus på worx at det er så nemt at skifte batteri på, og købe nyt batteri. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også