Velux ovenlysvindue dimser

Hej.
Nogen der ved hvad denne hvide dims er? Sidder øverste på rammen på velux ovenlysvindue.
Skal montere et mørklægningsgardin, ikke velux.. disse sidder i vejen..
I brugsforvirringen står jeg bare skal vippe dem af, men de sidder fast!
Tror de er klikbeslag til velux egen gardin. men de burde vel kunne fjernes men temmelig sikker på der er strøm til dem!!

 The day you quit is the day you lose.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de bruges til at klikke Velux eget gardin fast.

Jeg kan ikke se hvorfor der skulle være strøm på dem medmindre du selv har tilsluttet det.  
Strøm i Velux vinduer kan bruges til automatiske, gardiner, persienner eller motor til selve vinduet.
I de to sidste tilfælde monteres tilbehøret i selve rammen og strømmen rører ikke vippe delen af vinduet.

Hvis du har fast strøm til et gardin trækkes der et strømkabel der løber via den aksel i midten som vinduet roteret omkring, men i det gardin jeg har sluttes strømmen direkte til gardiner og ikke via de hvide ting der.

Jeg kan ikke afvise at der findes andre modeller men det vil stadig kræve at du har trukket et strømkabel ud igennem vinduet og rundt om aksel. Der er ikke som standard strøm ved de vinduer 

Ask
Hvilket gardin bruger du? Du lyder tilfreds med kvaliteten?
Jeg har velux egne, som er lækre, men efter 3 år er de gået op mange steder i limningerne.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej, håber jeg kan få hjælp her! Hvordan fik du de hvide dimser ud? Står i samme situationen, og jeg kan simpelthen ikke få dem fjernet, selvom der i vejledningen står, at det er bare lige at fjerne dem 😅
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis