Dam spærre lens mur

Jeg har muret et dør hul til med lecablokke. Døren gik fra stuen og ud til værkstedet. Op muret værksted.  Indenfor pudser jeg væggen. Ud til værkstedet vil jeg isolere. Skal der Dampspærre på en plade eller hvad vil min gøre? Der er ikke Dampspærre i eksisterende mur. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen dampspærre på murede vægge. Pudslaget m.m. er vindtæt i sig selv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvad gør jeg med isoleringen? Skal det pudses før isolering eller efter? 
Ud til værkstedet vil jeg isolere.

Ok  Muren er pudset ind imod den varme side. Så isolering sidder ud imod værkstedet og derpå en plade.
Så er det bare at fylde det med isolering. og forskalling på til at holde pladen på værksteds siden.
Under andre omstændigheder skal dampspærre placeres på den varme side, som så i dette tilfælde er en pudset mur. 

Altså puds på lecaen, derefter isolering, derefter en plade og til sidst forskallings brædder? Hvilken funktion har forskallingen? 
Puds på leca mur. så isolering og forskalling til at holde pladen fast. Kan denne fastgøres på anden måde så den er plan med muren i værksted er det ok.
Så forskalling UNDER pladen har kun det formål at holde denne fast, som i min optik er nødvendig. Men der er jo ikke så detaljerede oplysninger at det er helt entydig.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis