Grus eller jord til nedgravet parasolfod?

Hej

Jeg er ved at grave en parasolfod ned i jorden. Hvilken type jord eller grus bør jeg fylde op omkring foden?
Den samme jord som jeg har gravet op fra hullet dvs. Lerjord eller vil det være bedre med flisegrus?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fylder bare det, du gravede op, tilbage i hullet. Da det er ler kommer du vand i hullet knap 1/3 op og kommer leren i så det bliver blødt op. Hvis det bliver for tørt, kommer du lidt mere vand i. Vandet trænger selv ud i jorden og leren i hullet holder din parasolfod fast.

fase
Det er vigtigt at stampe det op fra bunden. Du kan eventuelt bruge en stump lægte eller bjælke. Er man helt på bar bund i trælageret så kan skaftet på spaden til nøds bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det samme jord du har gravet op, smider du bare i igen, men du skal stampe det tæt/hårdt for hver 5cm du har fyldt efter.

 

Så er det klaret. Skal jeg give vandet og jorden lidt tid inden at jeg smider flisegrus, stamper og fliser ovenpå?
Det var ret vigtigt at stampe "løbende" da man ikke kan stampe det "oppefra".
Men hvis du har sørget for at det blev vandet, så det var meget vådt, hver gang du tilføjede jord, går det nok.

Så ja, du kan godt gå igang med at ligge afretter grus på, og så fliserne bagefter.

 

Hvor har du fundet parasolfoden mangler lige netop sådan en. Og hvad er prisen 
Sv66 skrev den 30-07-2023 08:38:13

Hvor har du fundet parasolfoden mangler lige netop sådan en. Og hvad er prisen 

 Jeg købte den på Amazon.de.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis