Sengen knirker

Vores gulvbrædder knirker helt vildt på første salen. Vores seng som er lavet af fire plader der danner en firkant, har al sin vægt fordelt på bunden af de plader (altså kanten af pladerne).
Her er sengen: https://www.ikea.com/dk/da/p/brimnes-sengestel-med-opbevaring-hvid-luroey-s29902933/
De gulvbrædder den hviler på knirker helt vildt, soecitl der inders ved væggen.
Har i en ide til at få en mere lydløs seng?
Kunne man evt skære en plade ud i samme størrelse som sengen og sætte sengen herpå, er fadrskrue den med beslag. Ville den så i princippet ikke fordele hele sin vægt ud over alle gulvbrædderne den

Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemer i din situation er gulvet.
Det er gulvet der skal fikseres bedre, og det kan kun gøres på den hårde måde: hiv det op, reparer underlaget, få det bygget op i vatter og så ligge gulvet på ny.

 

Steensen skrev den 18-06-2021 07:49:16

Problemer i din situation er gulvet.
Det er gulvet der skal fikseres bedre, og det kan kun gøres på den hårde måde: hiv det op, reparer underlaget, få det bygget op i vatter og så ligge gulvet på ny.

 Vil det andet ikke udbedre det lidt?

Der er desværre ingen mulighed for at tage gulvet op, det er lagt i et stort lag på hele overetagen og så er der opsat gipvægge ovenpå bagefter. Brædderne går inde under væggene. Så de kommer aldrig op.
Tror dog der nedenunder er et lag undergulc af massive gulvbrædder også, så måske de værste brædder bare skal have et par skruer og så noget savsmuldsspartel i skruehuller bagefter.

Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
Gamle gulvbrædder kommer nemt til at knirke. Det er på grund af at søm trækkes lidt ud igennem årene, og så bliver hullet som sømmet har lavet efterhånden slidt. Derfor er der lidt "slup" i brædder og hver gang der kommer bevægelse flyttes brættet op og ned i det hul. Det giver lyden.
Det kan så være gulvbrædder under som giver lyden, og så skal skruer ramme ned bjælkelaget.
Men det er da værd at prøve med 4-5 skruer og se om det ændrer noget. I så fald er det jo den vej man kan gå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske en hængekøje kan løse problemet   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Vi har også en del knirkende brædder.. gulvet er lagt med synlige søm. Nogle af dem stak en lille millimeter op, efter de blev banket lidt ned, hjalp det gevaldigt!

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Som du beskriver gulvet, må det være et klikgulv ovenpå et gammelt massivgulv. Hvis det rigtigt, så tag klikket af og skift til bedre fals type.
lyhne1 skrev den 18-06-2021 19:40:53

Vi har også en del knirkende brædder.. gulvet er lagt med synlige søm. Nogle af dem stak en lille millimeter op, efter de blev banket lidt ned, hjalp det gevaldigt!

 Her er de desværre skjulte.


Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
Undergulv bliver synlig hvis du klikker overgulvet af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Frisk skrev den 19-06-2021 14:51:07

Som du beskriver gulvet, må det være et klikgulv ovenpå et gammelt massivgulv. Hvis det rigtigt, så tag klikket af og skift til bedre fals type.

 Nej det er massivt gulv. Tror bare der har været så langt imellem spær at man har lagt et lag af udlevet gulv først for at gøre det stabilt, og så lagt det pæne gulv ovenpå.


Hvis man ønsker detaljerede svar, så må man stille detaljerede spørgsmål.
Vær nu ikke så sart. Lidt knirken når du hygger med lillemor er vel til at leve med.

Så skulle du prøve min naboer. Jeg tror sgu han doper de børn, for jeg tror de er ca 9 -til 11 år, men far kl 05.30, til kl 21.00 om aften, kan de nonstop spæne rundt og TRAMPE. Og delvom det ikke er direkte ovenpå, er jeg snart temmelig søvnberøvet af det, ..,

De har vist lige fået sommerferie, håber sgu ikke de skal være her nonstop i er det 6 eller 7 uger skolernes ferier er?

Så bliver jeg i al fald nødt til at finde mig et andet sted at sove.

Lidt OT, men jeg har en gang knaldet med min daværende kære i min seng, det var dog ikke gulvet, men benene på sengen der til sidst gav efter, BUM så faldt vi lige 40 vm ca.

Så kan man lære ikke at købe i al fald ikke de billigste senge i Jysk ;)

Det også misvisende at kalde dem "jyske" for der står MAde ind Poland på dem, men det er noget helt andet jo gg.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis