Cykelskur

Hejsa

Jeg er ved at lukke min carport i den ene ende for, efterfølgende, at lave et cykesskur. Underlaget i carporten og over mod huset er herregårdssten.
Cykelskuret skal jo bestå af en bundrem som laves i 75 x 75 mm stolper og der skal jo så støbes nogle stolpesko ned i underlagt og her opstår mit problem. Der er lavet et temmelig godt underlag som ikke er "bare lige" at komme igennem. Jeg tænkte så om jeg ville kunne benytte disse beslag fra Biltema:

Jeg vil sætte en gennemgående bolt samt et par skruer til at holde bundremmen og for at sikre at skuret ikke skrider, vil jeg give beslaget et par skruer ned i herregårdsstenen.

Det store spørgsmål er om det vil kunne holde i det lande løb. Cykelsskuret bliver omkrin 280 cm bredt og ca. 140-150 i dybden

PFT
peter 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det som "undergrunden" består af som er "uigennemtrængeligt"? Der findes motoriserede jordbord, så du ikke skal fare rundt om dig selv og blive rundtosset ;)

Den der du viser, så tror jeg at taget kommer til at virke som et sejl på et sejlskib, og så ender din carport henne i naboens have ved første tegn på frisk/hård vind.
fuerzzz1 skrev den 17-06-2021 19:05:03

Hvad er det som "undergrunden" består af som er "uigennemtrængeligt"? Der findes motoriserede jordbord, så du ikke skal fare rundt om dig selv og blive rundtosset ;)

Den der du viser, så tror jeg at taget kommer til at virke som et sejl på et sejlskib, og så ender din carport henne i naboens have ved første tegn på frisk/hård vind.

 Undergrunden består af afretningssand, komprimeret grus og sten (samt byggeaffald). Efter ca. 40 cm målt fra overfladen kommer et lerlag.

Du har nok ret i at der er en risiko for en vis sejl-effekt og det er nok noget som skal tages alvorlig ved den vestsjællandske kyst; der kan godt være en temmelig hård vind :-)

Jeg må nok hellere iføre mig pælebord / pælespade og så bare bruge den tid der nu skal til for at komme igennem. Jeg er nemlig ikke meget for et motoriseret jordbor, da der løber nogle varmerør, brugsvand samt strøm i jorden mellem carport og hus

Ok, men hvad får dig til at tro at du undgår diverse rør og kabler, ved at bruge en manuel spade/skovl VS et motoriseret bor?
Jeg bilder mig selv ind at jeg har mere føling med hvad jeg arbejder mig ned i, hvis jeg gør det pr. håndkraft 
Frisk skrev den 17-06-2021 23:56:33

Du kunne kigge ind til Bauhaus. De forhandler Groundplugs
Kunne være en mulighed. Dog har jeg min tvivl om de kan skrues ned igennem et hård komprimeret lag grus og sten. 

 

Igang med det hårde grave arbejde, og så støb de klassiske stolpebærere fast i dine punkt fundament huller.
De behøver ikke være så dybe igen, når det er forstadiet til en bunker du har som inderlag. De ca. 40-50cm ned bør være fint, og så på størrelse med 1 herregårdssten, så kan du også få en forholdsvis fornuftig afslutning af overfladen igen. Og Ja, du skal fjerne mere end 1 sten for at kunne grave hullet til hvert fundament, men med lidt omhu, kan du få placeret stolpebæreren så den sidder i hvad der svarer til midten af én sten.

Trejdie mulighed er at købe færdige punkt fundamenter, som "bare" skal graves med og stampes godt rundt om, med justerbare beslag til stolperne, f.eks. BMC stoplebærer, så kan du tilpasse punkt fundamentet til din rem.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis