Hvem skal betale vandskade?

En bekendt, har været så "heldig" at boligselskabet han bor i besluttede en større renovering, herunder komplet nye badeværelser.

Nærmest som forventet (selskabet er kendt for at vælge de absolut billigste løsninger til alting) var det en flok polakker, som kom og monterede osv.

Dog skete det "nærmest klassiske": - at når man er i bad løber vandet ud af døren, istedet for i kloakken, da faldet er den forkerte vej.

Dette var han dog ikke opmærksom på inden første bad, tømning af vaskemaskine og lign, så nu er der ret omfattende skader, fx på trægulvet i gangen, og noget er vist også sevet ned til underboen?

Det oplagte ville være håndværkerfirmaet skal lave det om / betale for vandskader, men de er så åbenbart gået konkurs i mellemtiden?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du henvender dig til bygherren, som er boligselskabet. Det er dig ganske og aldeles uvedkommende, hvem der har udført arbejdet. 

fase
Nu er det som sagt en bekendt, så jeg har ikke umiddelbart adgang til lejemålet, udover næste gang jeg besøger ham - nu er det som nævnt en bekendt, ikke nær ven, så det er 3-4 gange pr år.

Hvorfor vil du have fotodokumentation, antyder du at jeg lyver ?

fuerzzz1 skrev den 17-06-2021 20:29:12

Nu er det som sagt en bekendt, så jeg har ikke umiddelbart adgang til lejemålet, udover næste gang jeg besøger ham - nu er det som nævnt en bekendt, ikke nær ven, så det er 3-4 gange pr år.

Hvorfor vil du have fotodokumentation, antyder du at jeg lyver ?

 Nu har du jo, til tider, nogle ret vilde opslag. Og det lyder da helt vildt, at boligforeningen ikke har tjekket op på det løbende og nemt ville kunne se sådan en ting som forkert fald.


Mvh. Christian M
 

Foto siger altid meget mere end ord. Men da du jo er på 2. eller 3. hånd med din historie så er det vel også lige meget hvad vi svare her,. Det ændrer vel ikke noget for din bekendt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Når du kun besøger ham tre-fire gange årligt, får han det såmænd nok selv løst.
Han skal hive fat i udlejer, som skal sørge for udbedring af skaderne, og korrekt opbygning af gulv og afløb i badeværelset.

 

Ok udejers problem, ikke hans.

Men hvad så med hensyn til at bade ? Det kan sikkert let tage en måneds tid at får det hele brudt op og lagt rigtigt (med fald mod kloakken?

Kan han fx forlange et månedskort til den lokale svømmehal, eller en bade/skurvogn bliver opsat imens arbejdet pågår? (det gjorde de da de oprindeligt renoverede badeværelser, så tilslutning til vand og el er til stede, bar ret røv at bade nede på parkeringspladsen, men kan vel gå en kortere periode )?
Hvad med at du siger til ham, at han skal kontakte boligforeningen? 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis