Græsslåmaskine

Jeg har en Mc gulloch  M53-675 DWAE Briggs and stratton "selvkørende" "manuel" græsslåmaskine. Den er begyndt at ose hvid-gråt/sort røg ud af udstødningen.... Da jeg skruede tændrør ud, kunne jeg hælde olielignende substans ud af cylinder.....
Er det er eller anden pakning der er gået og der så kommer olie ind i cylinder... eller er den nogen der ved hvad der sker ???????

bjarne
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er oilestanden på motoren, og ser olien ok ud.
Du har vel ikke haft den vendt om på siden, for så kan der godt løbe olie ind i cylinderen.

Vi prøver igen, i morgen --
der er olie nok på og den ser også fin ud ...... har ingen erindring om, at jeg skulle have haft vendt den på siden eller hovedet....... Den ene dag fungerede den fint og et par dage efter da jge startede den, så osede den afsindigt ..............efter jeg skruede tændrør ud og tippede maskinen og på den måde "tømte" cylinder for olie, så osese den stadig, men ny MEGET mindre   .... kan problemet med olie ske på anden måde end den har været vendt så der er løbet olie ind i cylinder????måske via ødelagt pakning ????? ...... eller skal jeg "bare" vkøre med den og så se om dejn tømmer sig selv for olie m?????


bjarne
Hvis motoren kan køre, så prøv at køre videre og tjek oliestanden med jævne mellem rum, så den ikke løber tør for olie.

fase
Når du har hvid/grå/lys blå røg, så bruger motoren smøreolie, og det kommer oftest op gennem stempelringene på de små plæneklipper motorer.


 

Når du har hvid/grå/lys blå røg, så bruger motoren smøreolie, og det kommer oftest op gennem stempelringene på de små plæneklipper motorer.
hvad er der galt når dette sker... hvad er slidt eller i stykker 

bjarne
Annonce
Grunden til jeg spurgte til oliestanden var, at det kan ske at benzinen løber ned i oliesumpen, så oliestanden bliver alt for høj, og så presses olien ind i cylinderen.


Vi prøver igen, i morgen --
bjarnefroslev skrev den 17-06-2021 21:13:09

hvad er der galt når dette sker... hvad er slidt eller i stykker 

 Et bud er at stempelringene og cylinderen er slidte. Det giver for stort spillerum mellem cylinder og stempel og dermed stort olieforbrug.


fase
Når det er et pludseligt opstået problem, er det nok ikke slidtage.

Vi prøver igen, i morgen --
god point med den for høje oliestand

bjarne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis