Hvordan skiller jeg mit Quooker armatur ad?

Vi har et Quooker Nordic armatur (se billede) som har sat sig fast. Det er sket gradvist og er nu så slemt, at armatureter blevet vredet løs under bordpladen. Jeg gætter på, at det kan smøres, men jeg kan ikke skille det ad...

Jeg kan få pinden ud (skrues), men selve "hatten" kan jeg ikke finde ud af. Jeg har søgt efter vejledninger online uden held, så nu er det tid at spørge eksperterne  

Er der nogen her, der ved hvordan man gør?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beholderen slukkes og trykket fra det varme vand skal tages af. Slanger afmonteres fra beholder og låsemøtrikken under skal løsnes for at få armaturet fri. Herefter kan armaturet løftes op - der sidder sikkert en møtrik oppe under kappen der skal løsnes for at kunne komme til at få det fra hinanden.

Flere detaljer end ovenstående fra deres installationsvejledning er svært at finde - men de har en support-linie du kan ringe til. Husk iøvrigt at det meste mht quooker er at regne for fast vvs installlation - dvs autorisationskrævende, så hvis du får vandskade senere hænger du selv på den.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 17-06-2021 08:41:36

Beholderen slukkes og trykket fra det varme vand skal tages af. Slanger afmonteres fra beholder og låsemøtrikken under skal løsnes for at få armaturet fri. Herefter kan armaturet løftes op - der sidder sikkert en møtrik oppe under kappen der skal løsnes for at kunne komme til at få det fra hinanden.

Flere detaljer end ovenstående fra deres installationsvejledning er svært at finde - men de har en support-linie du kan ringe til. Husk iøvrigt at det meste mht quooker er at regne for fast vvs installlation - dvs autorisationskrævende, så hvis du får vandskade senere hænger du selv på den.

/BOFH

Det skal måske præciseres, at det er et almindeligt armatur/blandingsbatteri - ikke Quooker-hanen!

Og jeg har ballofixer ved tilslutningen, så der skulle ikke være den store fare for hverken vandskader eller lovbrud, selv hvis det bliver nødvendigt at afmontere skidtet :-)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis