Fra lav til høj rejsning

Jeg går i  tanker om at sætte høj rejsning på mit hus. Er der nogle som har prøvet det før ?Hvordan skal jeg gribe det an ? Hvem skal jeg først kontakte ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at massere de rigtige steder.
Det kunne være en arkitekt eller konstruktør.
De kan så udarbejde grundlaget til brug for myndighedsprojekt mv. 

Elektronikteknikeren
Start med at tjekke din lokal plan og hvorvidt der er tinglyst nogle klausuler på dit hus skal være med lav rejsning/fladt tag etc.
Jeg ved hvor min mor bor f.eks., der må hækken kun være 120cm høj, intete hegn, og først 10m inde på grunden fra vejen, da det var arkitektens plan da husene på den vej blev bygget, at hele området skulle ligne en park når man kom kørende af vejen, med alle de små forskellige for-have indput.

 

Vi fik det gjort for 11 år siden og en ting du skal have undersøgt er om huset kan bære det. Så undersøg på kommunen om du må og så bagefter en ingeniør om det kan holde. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Gregeren / Steensen / MLU

Tak for de gode tips.

Det lader til at jeg skal have fat i nogle kloge mennesker (en arkitekt ) og en tur på kommunen og kigge lokalplan og klausuler.
njord skrev den 18-06-2021 22:16:47

Lokalplaner finder du på din kommunes hjemmeside.

Tegninger på huset finder du ofte på weblager.dk

 Tusind tak for de gode råd. Glædelig jul til jer alle. 

vi droppede samme planer for en del år siden, vores indervæge ikke var  stærke nok, så de skulle forstærkes med et antal rør der skulle støbes fast, og fræses ind i indermuren.
Har du letbeton indervæge mener jeg de skulle være min 100 mm tykke.

Vi valgte istedet for at lave en tilbygning i et plan. den løsning er vi utrolig tilfredse med.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for info. Vores vægge er af mursten. Jeg må se hvad vi gør. Mvh Geert 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis