påstøbning lyskasse

Jeg står med nogle gamle lyskasser hvor kommunen ved kloakrenovering har fået stoppet drænet nede i lyskasserne.
Det er desværre blevet opdaget flere år for sent, og en kamp med kommunen vil sandsynligvis kunne trække i langdrag.

Hvis der som "lappeløsning" skal monteres en plexiglasplade således, at vandet løber væk fra huset, så vil jeg gerne lave fald ud mod fortovet.

En nem løsning kunne være at lave en ramme i træ til at lægge oven på beton kanten.

Men hvis jeg nu skal gøre det svært, og vil påstøbe en kant, oven på den eksisterende betonkant. Er det så nok, at skære nogle riller, for at den nye beton binder oven på den gamle, eller borer man huller i den gamle beton og sætter jern i ?

Den korte version kunne være:
Hvad er fremgangsmåden, når man støber en ny betonkant ovenpå noget gammelt beton, hvis man ikke skal kunne sparke det af bagefter?  

Og som bonus , så vil jeg da også gerne høre nogle bud på skybrudssikring af lyskasser , hvor lysindfaldet bevares..

På forhånd tak
 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil klart anbefale dig at få liv i de afløb igen, da du netop ved skybrud kan have lavet nok så mange fi-kum-dik løsninger, men stiger vandstanden nok, så kommer det ned i dine lyskasser, og trænger ind gennem dine vinduer.

Har du forsøget dig med primitive løsninger, f.eks. en støvsuger med en aske suge spand imellem, og så suge fra dine lysbrønds afløb, for at se om skidtet vil komme baglens ud?
Eller en afløbsrenser på en højtryksrenser kan også nogle gange klare opgaven, om end det er lidt som at lege med ilden i dit tilfælde.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis