Indvendig afslutning af ny-monterede vinduer

Hej.

Jeg har netop fået monteret nye vinduer, og smidt isolering i.

Nu er jeg så nået til næste step. Jeg skal have afsluttet vinduet indvendigt - og har aldrig prøvet det før.

Jeg havde tænkt mig følgende fremgangsmåde:

1) Spartle væggen op, så den bliver pæn igen. Der har tidligere været vindueskarm med ører. Den nye skal kun gå til kanten - havde forestillet mig en træ-karm som jeg maler i hvid.

2) Smide filt op, og så montere lister rundt om vinduet og så fuge som afslutning mod væg

👉 Er ovenstående den korrekte måde?

Jeg ville først have pudset det hele op, og have en flot moderne enkel vindueskarm, men det virker til at være en ret besværlig metode, og grundet tidspres, så skal jeg have lavet dette færdigt hurtigst muligt.

Nogle gode råd fra jer eksperter herinde?

Min vindueskarm:

Sådan som jeg forestillede mig det kunne ende med at se ud:

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit billede af vinduet viser et vindue med en not til at skubbe vindueskarm i. Så du smider bare en vindueskarm i. Klasker noget filt op og smider noget listeværk op som vist på billede nr. 2. Det ser pænt ud. Din undskyldning med at det er besværligt og at der er tidspres, gælder kun som undskyldning for ikke at lave det ordentlig. Jeg kunne ikke nære mig for at bruge same terminologi som dig   .

fase
S. Fabrin skrev den 15-06-2021 15:25:31

Dit billede af vinduet viser et vindue med en not til at skubbe vindueskarm i. Så du smider bare en vindueskarm i. Klasker noget filt op og smider noget listeværk op som vist på billede nr. 2. Det ser pænt ud. Din undskyldning med at det er besværligt og at der er tidspres, gælder kun som undskyldning for ikke at lave det ordentlig. Jeg kunne ikke nære mig for at bruge same terminologi som dig   .


Hej S.


Jeg kan godt se, at mit opslag kan misforståes. Jeg ville allerhelst have en vindueskarm som følgende. Altså en pudset vindueskarm, så alle 4 sider i lysningen ligner hinanden.

Hvordan gør jeg det, når mit udgangspunkt er som i det foregående opslag?

Grunden til at jeg nævner med trævindueskarm og det hele, er fordi at det virker til at være en nemmere og hurtigere løsning end nedenstående.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du vil have en pudset vindueskarm, lægger du et lag puds på så du er i den ønskede højde. Kom en smule cement i pudsen 1:8-10 stykker.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også