Skære lige snit i granit bordplade

Hej her inde

Jeg skal skære en granit bordplade over og vil gerne have et lige snit på pladen

Så jeg høre om man kan få en diamant skive til en dyksav eller hvordan skal man gøre det

På forhånd tak 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En diamant klinge på en rundsav med styreskinne, eller en flise sav er nok de to bedste bud.

Tredie mulighed er at være kreativ med at lave en eller anden vinkelsliber styreskinne anordning, men næppe nemt at få "helt i vinkel".

 

Har aldrig skåren i granit, men har brugt en ø 150 mm diamantskæreskive i min dyksav, det kræver en adapter ring, fra ø22,2 til 20mm.
Min dyksav er beregnet til ø 165mm klinger, så mistede lidt skæredybde, men ikke noget problem til det jeg skulle skære.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 14-06-2021 23:14:55

Har aldrig skåren i granit, men har brugt en ø 150 mm diamantskæreskive i min dyksav, det kræver en adapter ring, fra ø22,2 til 20mm.
Min dyksav er beregnet til ø 165mm klinger, så mistede lidt skæredybde, men ikke noget problem til det jeg skulle skære.

 Er det bare en almindelig klinge til vinkelsliber eller er det en beregnet til en dyksav 

Det var en almindelig ø150 mm diamantklinge til en vinkelsliber, men det kræver så en reduktionsring fra ø 22,2 til 20 mm for at den passer på en dyksav.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 15-06-2021 06:44:21

Det var en almindelig ø150 mm diamantklinge til en vinkelsliber, men det kræver så en reduktionsring fra ø 22,2 til 20 mm for at den passer på en dyksav.

 Hvor har du fået fat i sådan en henne 

Annonce
Hvis det er reduktions ringen, så kan jeg ikke huske om den fulgte med kiligen, det kan også godt være jeg selv har drejet en.
Du kan bla købe den her ​L I N K​​​

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 15-06-2021 09:59:09

Hvis det er reduktions ringen, så kan jeg ikke huske om den fulgte med kiligen, det kan også godt være jeg selv har drejet en.
Du kan bla købe den her L I N K

 Tusind tak for svarene🙂 det vil jeg prøve 

Glem alt om dyksave og granit. Eneste farbar vej er en vinkelsliber med en passende skive til formålet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Om skæreskiven sidder i en dyksav, eller en vinkelsliber, gør ikke den store forskel, udover det er nemmere at save lige med dyksaven.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis