lave højdebede der holder

Jeg har brug for nogle højdebede i min have til forskellige udplantning og urter.

Hvordan laver jeg det bedst så det holder ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Corten stål er meget på mode, og er vejrbestandigt. Kan holde i over 50 år, men pga. det er så populært, da er det også blevet MEGET dyrt.
Jeg selv har lige fået lavet et retvinklet 3-kantet bed med 130cm på de to ben af den rette vinkel, og 60cm højt med en 5cm indbukning til at stive siderne i 4mm corten stål. Det måtte jeg smide 5700 for til smeden.

 

Min genbo har lavet "plantekasser" af de store sorte runde eller 4-kantet plastbaljer man kan købe i div. byggemarkeder, hvor bunden er perforeret med en masse huller. Her dyrkes der med stor succes krydderurter, grøntsager og blomster til den store guldmedalje.
Frank Chr. skrev den 22-06-2021 00:56:58

Min genbo har lavet "plantekasser" af de store sorte runde eller 4-kantet plastbaljer man kan købe i div. byggemarkeder, hvor bunden er perforeret med en masse huller. Her dyrkes der med stor succes krydderurter, grøntsager og blomster til den store guldmedalje.

 Tag sådan en (ny) murerbalje, fyld et par cm vand i, og lad den stå lidt tid i solen, så vil der danne sig en olieagtig film på vandets overflade. Jeg ville ikke spise krydderurter - eller noget som helst andet - der er vokset i sådan en balje. Til blomster er det dog fint nok!


Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis