Låge til skur - skal/bør dækbrædderne limes sammen?

Hej LDS,

Jeg skal bygge en ny låge/dør til mit udendørs skur. Forstærkningen på bagsiden bliver en klassisk Z-konstruktion af en reglar, mens dækbrædderne er med fer og not fra Superwood (den type, der hedder SW06).

Min spørgsmål er: Skal/bør man lime dækbrædderne sammen i fer/not samlingerne, eller skal man netop ikke gøre det for at brædderne kan arbejde uafhængigt? (Ud over at de selvfølgelig bliver skruet fast på Z-forstærkningen). Lågen/døren skal efterfølgende males, så det kunne være fint hvis samlingerne ikke arbejder så meget, at det rå træ i samlingerne "blotter sig" i tørre perioder (hvilket måske taler for at lime)...

På forhånd tak.

NPV

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, de skal ikke limes, Z-konstruktionen er nok til at holde døren i facon,  men du skal male brædderne inden du sætter dem på, så du undgår at der kommer en umalet del til syne når de trækker sig sammen.
Tak for hjælpen, Perhans.

Mvh NPV
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også