Valg af gulvvarmestyring

Hej
Efter at have trukket gulvvarmeslanger i hele huset skal jeg snart til at vælge styringssystem til gulvvarmesystemet. Det varme vand kommer fra en fjernvarmeunit, der dog ikke er installeret endnu. Det bliver formentlig en Danfoss Redan (Pt. er huset opvarmet af el og en luft/luft varmepumpe).
Vil det være en fordel også at vælge gulvvarmestyring fra Danfoss? Kan den "tale" med fjernvarmeunitten? Desværre hører Danfoss gulvvarmestyring ikke til blandt de billigste...

Er der andre gulvvarmestyringer, der kan anbefales? Udover Danfoss har jeg indtil videre fundet følgende mærker:
Neotherm
Megatherm
Pettinaroli
Roth
Salus
Uponor
Wavin (AHC 9000 eller Sentino)

Er det pengene værd at vælge en styring med app? (Uanset mærke). Systemet skulle jo gerne passe sig selv, så man ikke skal indstille det hele tiden.

Til info har jeg 5 kredse. De 4 er "let gulvvarme" i varmefordelingsplader. Den sidste er i støbt gulv (Badeværelset, der ligger midt i huset uden vinduer).

Palle Dam
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen der har et input til ovenstående?

Palle Dam
Der er ikke alverdens forskel på styringerne. De kan alle stort set det samme og de fleste har mulighed for apps eller skærm.

Overvejede selv noget med app til, men tror ikke det er noget man bruger særlig meget, når først systemet kører, så passer det sig selv. Det skulle da lige være hvis man ofte tager på ferie eller er væk hjemmefra længere tid ad gangen.
Synes det vigtigste er hvordan temperaturfølerne ser ud, for dem har man trods alt hængende rundt omkring i huset.

Så om du vælger det ene eller det andet mærke er ikke så vigtigt, så længe de opfylder det du ønsker.

 

Jeg har installeret Salus her i hytten. Grunden til at det blev Salus, skyldes at de har udstyr til både gulvvarme og radiatorer.
Da jeg skulle have noget styring, startede jeg med Danfoss Living, men havde store problemer med app forbindelsen til controlleren, hvilket jeg ikke kunne leve med. Jeg valgte derfor Salus, hvilket jeg ikke har fortrudt.
Jeg har uponors sorte blandesløjfe, måske hedder den Pro, eller vario..og uponors styring.
Det virker vist meget godt, jeg har selv monteret og tilsluttet alt, så det må være nemt at have med at gøre😉
Jeg savner egentlig at have flowmålere på (det kan tilkøbes for en hund per kreds) da jeg tror det ville lette min indregulering.

Jeg er enig i at en del også handler om termostaterne, nogle er f.eks. med fugtmåling også..Ellers  ja, styringerne kan vist noge lunde det samme.. Uponor reklamerer med at deres selvregulering kan spare på varmen, men jeg har ikke sat mig ind i det, endnu🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis