Montering af fastkarmsvinduer.

Tirsdag går det løs - Det store vinduesparti skal skiftes. I den forbindelse et enkelt spørgsmål.

Jeg monterer:
-1 stk. Terassedør
-3 stk. Udestueelementer (gulv til loft).

Flere anbefaler enten fugebånd eller sløjfe mellem elementerne for at tætne.

Jeg er bare usikker på om et bånd/sløjfe vil give problemer med at få skruet elementerne helt tæt sammen. Derfor overvejer jeg, trods alle anbefalinger, kun at lægge en silikonefuge mellem elementer og skrue det sammen med skruer og afslutningsvis en diffusionsåben fuge udvendig ved samlinger. På denne måde bliver det tæt mod både vind og vand.

Hvis jeg benytter sløjfe/bånd risikerer jeg vel at der 1-2 mm hulrum/kuldebro mellem elementerne?

Er jeg helt hen i vejret eller?

Sidst, men ikke mindst:
  1. Gode anbefalinger til, hvilke skruer der er gode at bruge til at skrue fastkarmsvinduer/udestueelementer sammen? 
Tirsdag går det løs - Det store vinduesparti skal... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøve-selv-mand skrev den 21-06-2021 15:02:05

Kan en almindelig acrylfuge bruges udvendig? Den er overmalbar og har vel også nogen grad af vandafvisning?

Nej - det tåler ikke opfugtning og vil regne væk på sigt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis der ikke er tale om at der er diffusionstætte materialer rundt om vinduerne er normen at der udvendigt anvendes en fuge med maksimal vedhæftning og holdbarhed = silikone-fuge.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nu drejer det sig om en fuge mellem de enkelte elementer og ikke om fugerne mellem murværk og vinduer. Det er en anden sag. BOFH hvis dit udsagn er rigtigt, skal jeg have fat i tømreren, der satte en ny facade i mit hus for 15 år siden, for så skal han lave fugerne om.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis