Indvendige kældervægge

Hej alle,

Jeg søger råd, da jeg har fået forskellige råd fra flere forskellige murere:(

Jeg skal renovere min kælder, og skal have fikset alle vægge. Væggene har været beklædt med plastikmaling i mange år, alligevel er der tæt på ingen fugt. Den endelige finish skal ende med at ligne en helt jævn væg med filt på. Rummene skal bruges til multi/aktivitetsrum og der installeres Duka ventilationsanlæg.

Jeg har flere muligheder:

1:Puds op med bastard mørtel og vandskure med weber 280
2: Naturlig hydraulisk kalkmørtel fra NHL
3: Hekla saneringspuds

Hvad siger i?

Væggene ser således ud.

Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør kigge på en mineralsk løsning som skamol, skaltherm, eller H+H comfort blok.
Sidstnævnte værende den klart billigste.

De tilbyder alle en fugtregulerende og isolerende effekt, og efterlader væggen helt glat og modvirker at væggen skaller i fremtiden.

Elektronikteknikeren
Løsningen med at sætte “blokke” op er desværre ikke relevant for id. Hvad siger du til de 3 forslag i mit oprindelige indlæg?

anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lavet løsning 1 I min kælder. Dog med Alfix Durapuds 710 I stedet for Weber Multi 280.
Alfix virker finere I overfladen, og da jeg sliber alle væggene over med sandpapir efterfølgende, efterlades det bedste resultat med Alfix.
Efter en gang silikat maling står væggene en smule grovere end en spartlet og filtet væg. Men du kommer det ikke meget tættere uden sandspartel. 
Altså der er tydelige afskalninger så lidt fugt er der jo nok.

Jeg ville selv bruge hydraulisk kalk mørtel, men det er muligt at der er lidt nok fugt til at cement mørtel dur fint. Der ville jeg dog bruge almindelig pudsemørtel. Weber 280 og andre hæftemørtler har en del plastificering i sig som svækker diffusionsåbenheden. Desuden er Weber 280 nok for grov til at du kan få den flade du vil have med vandskuring. Du skal bruge en rigtig vandskuringsmørtel der.

​Også silikatmaling uden på. Ingen filt i kælderen :-) ​​​​

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også