kabelstørrelse

Jeg er ved at opstille en Micro vindmølle(kinamodel) . udgangskabel er diameter på kobberet 6 mm
er det lig 2,5 mm2 kabel, jeg måler fritlagt kobber på en ledning.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være lidt smartere at dimensionere efter den maksimale effekt istedet :)

så har jeg begået en eller anden fejl - prøver igen, men det ligner en 2,5 mm2
En cirkel der har et areal på 2,5 mm2 har en diameter på 1,88 mm. Det er forøvrigt dybt useriøst at vælge kabel kvadrat ud fra diameter på terminal hul man går som minimum ud fra effekt.....
Der skrives ikke at diameter ar på terminal hul. men der skrives "udgangskabel er diameter på kobberet 6 mm "
Er det en 12 eller 24 V mølle så skal der tyk kabel på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
jeg har målt på ny og det er 0,06 mm udgang fra vindmøllen så tror 2,5 mm2 er iorden men har et andet spørgsmål : hvor længe kan man tappe et 12v batteri med 100 amp der går gennem en inverter som laver 220 v. Møllen er 12v
Hvad mener du med 0,06 mm. udgang fra møllen? Det er et meget lille hul, hvordan måler du det? Du kunne f.eks. prøve med et bor (til boremaskinen) hvor stort hullet er.
Hvor stort er dit batteri? Hvis det f.eks. er et 100 amp batteri og det er ladet helt op,  skulle du teoretisk kunne tappe 100 amp fra dit batteri i een time. Dertil kommer tab i inverter og at du ikke må regne med at tappe batteriet 100%.

Søren O
Det er garanteret en skrivefejl, når det står 0,06 mm.
Et 100Ah batteri kan aflades med 5A i 20h. Det er definitionen på kapaciteten. aflades med større strøm falder kapaciteten og aflades medmindre strøm øges kapaciteten i forhold til den påstemplede kapacitet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis