Knækket skrue i slutblik

Hejsa, ifm. justering af slutblikket i min ældre Velfac fordør, lykkedes det mig desværre at knække den nederste skrue. Nu er jeg lidt bekymret for at den øverste også knækker. Det rigtige var nok at udskifte skutblikket, men jeg er usikker på om modellen stadig kan skaffes.
er der nogle ideer til hvordan det gamle kan reddes?


Med venlig hilsen

Anders

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke dette slutblik specifik.
Du kan skrue hele den øverst del af slut blik stykket af og se hvordan det er lavet. Er det en mm. skrue der går ind i metal så kan den skrues bagud, men er det en træskrue kan du jo sætte en ny i enten foran eller bagved afhængig hvor du skal justere det hen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Slutblikket bør du kunne købe i et byggemarked. Hvorfor skifte slutblikket, det er kun skruerne, der skal skiftes. Skru slutblikket helt af. Så kan du sikkert skrue den knækkede skrue ud med en tang. En skrue med gevind får lige en dråbe olie, inden den skrues i.

fase
Jeg må prøve med lidt forsigtighed, tak for hjælpen 🙂

Med venlig hilsen

Anders

Hvis du ved det er velfac, så er det vel bare at skrive til producenten om du kan købe et nyt slutblik af dem, eller om de kan henvise til en forhandler.

Men som  S. Fabrin skriver, så kan du jo lige så godt forsøge at afmontere det gamle først, og se om du kan få bolt-stumpen ud, og skifte den ud med en ny.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis