Thermowood erfaring?

Hej med jer

Jeg er ved at bygge en art solbænk, den bliver i trykimprægneret fyr, beklædt med t
Thermowood.
Jeg er nysgerrig efter, om nogen af jer har erfaring med dette (Thermowood)? Umiddelbart virker brædderne ret lækre, der er flere knaster end i et lækkert eksotisk hårdttræsbrædt, men disse kostede jo også kun ca. 140,- per brædt.

Jeg påtænker at behandle med Sioo:x enten senere i år, eller næste år. Har I erfaring med dette? 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt Thermowood til min teresse og er meget tilfreds, jeg synes der var få vindridser og de var meget lige. Der var nogle knaster men ingen løse. De knaster der var flækket, har jeg fyldt ud med epoxy. Du skal dog være opmærksom på at styrken er mindre end normalt træ så strøafstanden skal være mindre, men det er nok ikke et problem i dit tilfælde.
Tak.
Ja, det er også nogenlunde min opfattelse, indtil videre.
Kan du beskrive nærmere, hvordan du fyldte knasterne ud?
Jeg påtænker som sagt sioo:x jeg skal nok prøve at give en melding, når jeg ved mere om det🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg lagde min terrasse i vinter så jeg sorterede mine brædder og dem der havde revner, hovedsageligt revnede knaster, tog jeg ind i mit værksted og lagde på bukke, så jeg kunne give dem epoxy i revnerne. Jeg checkede lige om revnerne evt. gik hele vejen igennem brædtet og hvis det gjorde fik det lige en strimmel alm. pakketape på bagsiden, for at epoxyen ikke skulle løbe ud på bagsiden. Efter det var tørt fik det lige en gang med execentersliberen og så var revnen stort set usynlig.

Billedet viser et brædt, der har fået epoxy men inden det er blevet slebet. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også