Drivhus i sort malet aluminium

Hej alle,

Jeg står og vil købe et nyt drivhus og har valget mellem at købe et i almindelig aluminiums farve eller sort malet aluminium, jeg syntes det sorte er pænest, men jeg frygter også lidt holdbarheden af malingen.

Så, er der nogen som har erfaring med disse sort malede alu drivhus, holder det?   

P.S. kan se Juliana giver 2års garanti på deres maling, hvilke ikke er så længe ingen..

Mvh

Jakob
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et råt alu drivhus er vedligeholdelse frit , men et sortlakeret/malet holder kun i 5-10 år så skal det have en opfriskning og det er et stort arbejde , alle glassene skal piles ud , og så er det ulogisk med et sort drivhus , normalt var drivhuse lavet i træ altid malet hvidt , det gav mere lys ind i drivhuset .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har et 7 år gammelt SORT Vitavia alu drivhus. Der er ikke skyggen af udfordringer med den sorte farve. Så forstår ikke helt 'karl smarts' udsagn om problematikken.

mvh  Jan

Der er ingen problemer Jan. Moderne drivhuse i aluminium er pulverlakerede så farven betyder intet. Det er lige så holdbart som rå aluminium.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er ingen problemer Jan. Moderne drivhuse i aluminium er pulverlakerede så farven betyder intet. Det er lige så holdbart som rå aluminium. citat slut ..........

Det vil min nabo gerne have uddybet , efter 4 år begyndte den sorte lak at krakelere .....
Mit drivhus er 43 år og i råt alu , aluminium bliver naturligt iltet som danner en beskyttende overflade , derfor er råt alu vedligeholdelse frit , men det ER sortlakeret ikke , det er især UV i lyset som nedbryder lakken .................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Din nabo har vel bare valgt et drivhus malet med fru Petersens hattelak.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 13-06-2021 18:41:08

Din nabo har vel bare valgt et drivhus malet med fru Petersens hattelak.   

 Også min tanke   


mvh  Jan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også