MTD Yardman FH/125

Hej allesammen.
Jeg har lige købt en brugt MTD Yardman FH/125 frontmonteret plænetraktor med hydrostat.
Den trækker nogenlunde fremad (nogenlunde) men i bak er den dælme tam. Den knurrer lissom når man træder pedalen ned. Kan det være oliemangel? I så fald hvor hælder man det i? Jeg kan ikke finde nogen oliebeholder ?????? Er der nogen justeringsmuligheder på hydrostaten?
Håber en af jer gider hjælpe. Pfh Tak 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke din model.
Der plejer sidder en prop på selve hydrogearet, men på nogle modeller kan den være svært tilgængelig, og kan endda være dækket af karosseriet.
Har du tjekket at trækstængerne fra pedal til gear, at de giver udslag på gearet.
Du kan også prøve at lufte gearet ud.
Proceduren på min Hostler er følgende, så mon ikke også det virker på din.

.Hæv maskinen op så hjul kan snurre frit rundt.
.Træk den lille stang ud, så gearet kobles ud, den funktion så man kan skubbe med traktoren. Start motoren og giv lidt gas.
.træd pedalen til bak ca 5 gange, derefter ca 5 gange ned til frem, med rolige bevægelser.
.tryk stangen tilbage til normal
.træd pedalen til bak ca 5 gange, derefter ca 5 gange ned til frem, med rolige bevægelser.


Vi prøver igen, i morgen --
Hejsa. Tak for svaret.
Jeg prøver at kigge på det imorgen, om jeg kan finde proppen. Hvor meget olie er der normalt i gearet/ hydrostaten? Hvilken slags olie? Kan der sidde et filter indeni ?
 Jeg har også en Stiga Park, men den har en lille olietank til gearet.
Ang. Gearforbindelser, den gir så vidt jeg kan se fuldt udslag, frem og tilbage.
Sidder lige og spekulerer.......der sidder en slags håndbremse på den, en lille arm. Kan den pal til at slå gearet fra med du snakker om, sidde et sted jeg ikke har set måske?
På min Hustler skulle der helsyntetisk 20W50 motorolie på gearet som er af fabrikatet hydrogear.
Men du skal kikke fabrikatet på gearet, så kan du nok hurtig google dig frem til olietypen.
På de små gear er der ofte kun et indvendigt filtet, som kræver at gearet adskilles for at skifte det, på min var der ikke en gang en aftapningsprop, så jeg sugede olien op da jeg skiftede den.
Tjek lige remmen til transitionen måske den er ved at være dårlig ???
Det plejer bare at være noget tyndt rundstål håndtaget til at frigøre gearet er lavet af.
Det kunne nok godt se sådan her ud.

Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak. Jeg kigger på det imorgen. Håber jeg finder ud af noget. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis