Problem med sd kort.

I mit kamera bruger jeg et sd-kort til at gemme billederne. kortet havde jeg ude af kameraet i går da je uploadede et billede her af en solformørkelse. Da jeg satte det tilbage i kameraet siger det at der ikke er nogen billeder på det. Jeg har nu sat det tilbage i pc-en og der står på listen i stifinder : android åbner jeg den er der en masse data som ikke kan læses. Derunder er der en som hedder LOST.DIR. Åbner jeg den kommer der min sædvanlige dcim som er canons mappe og åbnr jeg den er billederne der godt nok. Hvordan reparere man sådan et kort så det igen kan læses af kameraet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
I mit kamera bruger jeg et sd-kort til at gemme... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 11-06-2021 17:26:22

Hej fabrin. Hvorfor skal jeg gemme dem på computeren? Jeg har mistet 100vis af billeder fordi jeg gemte dem på en extern harddisk. Så derefter besluttede jeg bare  at gemme sd-kortene når de var fulde. Den eneste reelle mulighed er vel at købe plads i skyen og det vil jeg ikke.

 Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du gemmer billederne på din eksterne harddisk. Jeg kan ikke genkende dit problem.



fase
Hej Fabrin. Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål. Problemet var men en tidligere haardsdisk af de store 5" tror jeg det var som jeg havde i en boks med strømforsyning osv. Pludselig ( som sådan noget altid er) kunne jeg ikke længere læse den mere.  Jeg græd mine modige tårer:) her på siden og fik anbefalet recuva og jeg oplevede det faktisk som det dummeste jeg kunne ha gjort for der kom kun nogle få dårlige billeder ud af det.  Nej jeg ved lige nu ikke om jeg stadig har den liggende. Men min søn har også haft en af de mindre harddiske som gik i udu. En ssd-disk kunne nok bruges, men så er det vel egentlig bare det samme som at gemme sd-kortene

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 11-06-2021 17:08:36

Hej Jenshøj. Det er da en mulighed. det er jo svært at vide hvad man skal gi for et kort som er af god kvalitet. Kan du anbefale et mærke.

Mærket er ikke så vigtigt, det skal bare ikke være fra discount serierne. Gå efter nogen som hedder noget med pro, ultra eller plus. Og vær opmærksom på, at et sd-kort har en begrænset levetid, også når det bare ligger i en skuffe. Det er ikke et permanent medie. Levetiden er i bedste fald måske 10 år.

Det har nok været en 3,5" harddisk, men skidt nu med størrelsen. At du/I ikke kunne redde filer med Recuva forstår jeg ikke. Jeg har reddet mange filer fra både SDkort og harddiske med det program.

fase
Du bør have dine filer to steder..
Det med at gemme sd-kortene som lager har jeg faktisk aldrig overvejet..
Jeg bruger et sky-lager (Jottacloud), og har til hensigt at lave en lokal kopi (altså på en harddisk) af alle fotos, men er ikke blevet færdig med det..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis