Tøm en Metro vandvarmer

Jeg får først håndværker på om 14 dage og vil så gerne tømme min Metro vandvarmer så jeg kan sætte væggen i stand efter den har været godt fugtet op af denne utætte vandvarmer men jeg kan ikke se hvordan jeg kan tømme vandet. Det ser ud til at der er en slange til afløb - kan nogen hjælpe?
På forhånd tusinde tak!
Jeg får først håndværker på om 14 dage og vil så... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er alt for lidt (16A) til brusebad med mindre du er vinterbader  , du skal have bygget tavlen om med en ny hoveafbryder 20 A eller 25 A sikringer og et nyt kabel 4 eller 6 mm2 kabel , måske en ny elmåler , så det er ikke bare lige .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Her er link til en helt tilfældig en LINK , og da det simpel naturlove, så er der ikke andre der kan gøre det meget bedre. Det er et spørgsmål om at varme vand op fra 10-11 grader til 50 grader på den korte tid som det tager at strømme igennem. 
Den er på 11 kw. kræver 3 x 16 a sikringer og anbefales til et enkelt tappested f.eks. håndvask. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Da det er en gennemstrømsvandvarmer i mellemklassen anbefaler elvandvarmer.dk hvor den er købt 16A så det prøver jeg. Der skal blot ikke være nogen der anvender varmt vand på samme tid som brusebadskandidaten 
Så er der gået en uges tid og foreløbig må jeg sige at det fungerer upåklageligt på en 16A sikring 🙂👍
Vandvarmeren kostede ca 3000kr. Nedtagning af gammel vandvarmer og opsætning af den nye beløb sig til ca 5000kr. Sidstnævnte for dyrt men min tålmodighed og trangen til et varmt bad fik overtaget.
Det var en Kospel gennemstrømsvandvarmer jeg købte Allan.
Er 5 liter ca 38-40 gr. varmt vand  i minutet nok til at tage bad i ?  der kan da ikke være meget tryk på ...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
En grohe på 5/7 virker fint. Jeg har intet problem nu. Det fungerer🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis