Tøm en Metro vandvarmer

Jeg får først håndværker på om 14 dage og vil så gerne tømme min Metro vandvarmer så jeg kan sætte væggen i stand efter den har været godt fugtet op af denne utætte vandvarmer men jeg kan ikke se hvordan jeg kan tømme vandet. Det ser ud til at der er en slange til afløb - kan nogen hjælpe?
På forhånd tusinde tak!
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til højre for den sorte slange ser det ud til, at der kommer et rør eller slange, som er samlet med sikkerhedsaggregatet. Køb en prop eller slutmuffe alt efter om, du ender med et indvendigt eller udvendigt gevind. Sikkert et ½" gevind. Luk for hovedhanen og skru forbindelsen til sikkerhedsaggregatet fra hinanden og monter prop eller slutmuffe. Vandet løber sikkert ud af beholderen. Hvis du har en mulighed for at koble en slange på, vil det være en ide at koble den på den nu frie tilslutning til det kolde vand. Vil du have det til at løbe hurtigere løsner du slangen fra varmtvandstilslutningen. Når beholderen er tom, kan du fjerne den.

fase
Sikkerheds agregatet kan altid drejes så den står åbent. Det vil tømme vandvarmer hvis man samtidig åbner en varmt vands hane så der kan komme luft ind.
Prøv den blå hane øverst eller den kærvskrue der er i enden.
Og der skal lukkes ved hovedhanen ellers tømmer du hele byens vandressourcer og det er "rimelig" svært  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Erik - har ikke lyst til at tømme Halsnæs kommunes vandreservoir haha - uh bare tanken  
Næ Allan den er old School nu gælder det en gennemstrømsvandvarmer 🙂
Det med el- gennemstrømnings vandvarmer får du ikke god held med. Kun hvis det er til en fjerntliggende håndvask.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvorfor ikke? Jeg har også overvejet gennemstrømsvarmer til sommerhuset, så er også interesseret i hvorfor det bliver en dårlig løsning.

Mvh
Allan

Allan
Gennemstrømningsvandvarmere har normalt en høj installeret effekt, og kræver dermed kraftige sikringer. der har været indlæg om det i lav-det-selv. Prøv at søge i søgefeltet efter gennemstrømningsvandvarmer.

fase
Min skal side på en 16A sikring som eltavlen har så tænker ikke det bliver det store problem
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis