Fliseterrasse ved ventilation

Hej,

Jeg skal igang med at ligge vores nye fliseterrasse hvor der lige nu er et bed. Der er tidligere blevet etableret en bedkant mellem den eksisterende fliseterrasse og bedet, bestående af 2 lag bloksten. Jeg vil meget gerne beholde kanten, for at ligge den nye fliseterrasse i samme niveau. Jeg har dog det problem, at vores hus har en ventilationsskakt til krybekælderen i samme højde. Jeg har overvejet at lave et bed ind mod huset i stedet for at ligge fliser, for at holde skakten fri. Jeg er dog i tvivl om det er den bedste løsning ift. regn mv.

Har i nogle tips eller bedre idéer? Tak på forhånd.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo lave din "hævede" terrasse som du ønsker det, men lave en lille udluftnings skakt ud for kælder ventilations risten.
Den behøver ikke være ret meget større end hvad der svare til 1-2 flisers bredde, men samme længde og dybde som risten sidder nu.
Du vil dog få ballade med du får en masse blade skidt og kanel ned i den lille udluftnings brønd, og det er en snuble risiko, med mindre du ligger f.eks. et unidræn hen over hullet med rist over, og så fjerner den del der er ud for kælder risten. Det vil dog gøre der er endnu større chance for at du ligefrem tilføre regnvand.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis