Hjælp til sammensætning af komponenter til transportabel højtaler

Hej,
Jeg mangler inspiration til hvilke komponenter jeg skal bygge en transportabel højtaler af(festivalsanlæg). Materialer til kabinet og design har jeg styr på, det jeg mangler input til er højtaler/forstærker delen. Samt eventuelle gode råd til projektet. 
Der er nogle ting jeg ønsker opfyldt i projektet:
Projektet skal bygges, så det ligner en gammeldags ghettoblaster, med en tablet i midten(til at styre lydfilerne fra) der hvor skuffen til kassettebånd normalt ville have været.
Derfor er det vigtigt, at alt der er synligt, woofere, basrør, diskanter, mellemtonehøjtalere er symmetrisk på begge sider af projektet = det vil sige, at der skal være (mindst) 2 af alle tingene.
Den skal kunne køre på batteri. 12 eller 24 volt er lige gyldigt, og jeg har adgang til strøm det meste af tiden, så forbruget er ikke et kæmpe problem.
Det skal kunne spille HØJT.. Jeg tænker 125 - 135 DB, og stadig have en ordentlig kvalitet på lyden. 
Størrelsen på kabinettet forestiller jeg mig som 100*50*25cm (125 liter), men det er ikke fastlagt endnu, og alt kan ændres, så længe det kan ligne en ghettoblaster.
Jeg har ikke lagt mig fast på et budget for projektet, men det må gerne være så billigt som det er muligt, uden at det ender op med discount lyd.
Projektet er ikke tænkt som hverken luksus eller discount, men noget midt i mellem 😊
Håber at der sidde nogle derude, med nogle gode idéer til, hvad jeg skal indkøbe til projektet 😊
På forhånd tak
CF
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen grund til at lægge kræfter i det projekt. Tingen bliver sandsynligvis beslaglagt af Politiet første gang du bruger den (og Tak for det!)

Halløj, de dB angivelser du stræber efter er på højde med hvad man får tæt på et jetfly, og ganske umuligt at få ud af den relativt lille kasse.

Når det så er sagt, kan du sagtens lave et fornuftigt anlæg til 12V.
Du skal blot finde en god klasse D auto forstærker hos thansen, f. Eks. JBL eller pioneer.
Dem parer du med nogle JBL højttalere, så store og så mange du kan få plads til i din kasse. Så er du ret godt kørende. 

Elektronikteknikeren
Tak for det, jeg kigger fluks på T Hansens udvalg af JBL højtalere 👍😊.
Angående DB ønsket, så ved jeg godt at det er højt, men jeg mener at kunne huske, at det er i den størrelsesorden, at Soundboks er oplyst at kunne præstere, så det burde kunne lade sig gøre, da mit kabinet er større og kan trække flere enheder 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis