Hoval HomeHeat vv vandvarmer mister varmen

Hej.
Når jeg tænder for vandet, så kommer der varmt vand ud af hanen i ca. 30 sekunder, og derefter bliver det gradvist men hurtigt koldt.

Er der nogen, der kan regne hvad det skyldes?

Problemet er opstået pludseligt her i dag.
Det gælder alle vandhaner i huset. Fjernvarmen virker fint, hvis jeg tænder radiatorerne.
Vandvarmeren er tre år gammel.

På forhånd tak for hjælpen.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et skud termostaten til varmtvandsbeholderen. Har du et billede af installationen.

fase
Når vandet ikke har været tændt et stykke tid, så er rørene C og D begge varme. Når man så tænder for vandet, og det har løbet et minuts tid, og der ikke kommer mere varmt vand, så er røret C (fjernvarme frem) stadigt varmt, men de andre rør kolde.

Der er noget der tyder på at temperaturreguleringen til det varme vand skal have et eftersyn. Når du taper varmt vand, skal fjernvarme frem og varmt vand være varme. Hvad sker der, hvis du tager stikket nr.4 fra, så regulatoren ikke får signal om varmt vand.

fase
Når jeg ikke har tappet varmt vand i et stykke tid, så er både "varmt vand", "fjernvarme frem" og "fjernvarme retur" varme.
Når jeg tapper varmt vand, så sker der det at "varmt vand" og "fjernvarme retur" bliver kolde. Det gør ikke nogen forskel, at jeg tager stikket på temperatursensoren fra.
Annonce
Når du tapper varmt vand skal fjernvarme retur blive kold, og røret til varmt vand skal blive varm. Det tyder på at du skal have undersøgt/skiftet reguleringen i veksleren. Jeg kan ikke give dig råd, du kan bruge, herfra. Forhåbentlig melder der sig en på scenen med råd.

fase
Tak skal du have; det giver god mening.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis