Hjælp til fejfinding af viskermotor polo 9n

Hej jeg har nu taget min viskermotor ud og egentlig ser det ud som om den kunne fåes til at køre, men når jegsætter tænding på og tænder for den, så er der spænding på sikringen  men ikke ude i stikket ved motoren. Kan man så ikke konkludere at det er kontakten som er gal? Motoren har fire ben i stikket hvilke skal jeg sætte strøm til for at se om motoren er ok? Der er en brun = stel en grå lilla en grå hvid og en sort.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver "der er spænding på sikringen", det lyder mere som om du måler 12V mellem de to ben på sikringen, og dermed betyder det du har en sikring der er sprunget.
Skift din visker sikring, og så er du sikkert kørende igen.
Hvis den så springer hele tiden sikringen, så er det et tegn på din visker motor har et problem, og trænger til en overhaling eller udskiftning

 

Jamen hvis du har spænding på sekundær siden af din sikring, så må du igang med at jage kabel-skader mellem sikringen og stikket.

 

Visker robot er indbygget i motoren
Hvis du har + og ÷  på motor og den ikke kører
Byt til nyt

"AUTOELEKTRIKEREN"
kontroller for knækkede ledninger i karmen mellem klap og bil - træk i dem for at kontrollere

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej tak for Jeres svar. Som skrevet så er der spænding mellem sikring og stel. Sidder sikringen ikke før ratkontakten? Når jeg ikke kan måle noget mellem sort+ og brun - ude ved motoren er det så ikke mere sandsynligt at der er ratkontakten som fejler? jeg kan ikke umiddelbart finde nogen brud i kablerne ude i bagklappen. jeg kan i øvrigt fortælle at inden den stoppede helt med at virke så var de sådan at man tændte for den og så kunne der gå op til flere min før den startede. Nu er den så helt død. Kan jeg bare sætte strøm til det sorte og brune ben i stikket på motoren for at kontrollere at motoren rent faktisk virker. Det er gået hen og blevet en rigtig besværlig ting for da jeg ville ta motoren ud så var det rør som føre vand ud til dysen rustet fast og knækkede undervejs. Men jeg vil ikke købe en ny motor før jeg ved om det er ratkontakten. Jeg orker nemlig ikke at skulle til at ha airbag og alt det der ud. Så ryger den til mekaniker og så kan han ligeså godt osse købe motoren.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kør ud til en flink ophugger med bagklappen adskildt - lån en anden motor og klik stikket på - kontroller om det funker - hvis OK  -  køb motor  -  hvis ikke retuner motro til flinke ophugger

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er sikkert en konstant + på motoren. Ledningen er sikkert sort med en grøn stribe, se diagrammet i mit indlæg. Det skal du kontrollere først.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis