Reparation af gulvpanel

Hej alle

Jeg har været så uheldig at min hundehvalp har valgt at gnave i hjørnet på dette panel i min lejebolig

Hvordan ville i reparere det, så det fremgår som nyt igen?

​På forhånd mange tak for jeres råd. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det ikke er alt for galt, kan du måske slibe ned, spartle det ud, og give en gang maling?

Men den rigtige løsning er nok, at du piller panel og fejeliste af, og monterer nogle nye. De ser meget standard ud, og det er nogle små stykker du skal bruge, så tænker det kan klares relativt nemt 
Jeg ville lave det med spartel, men da det er et hjørne skal du bruge kemisk træ altså to komponent spartel for at få styrke nok.
Du laver en flade af gangen, brug to spartler hvor du lægger den ene fladt også spartler pop mod med den anden. Så tørrer og sliber du og tager næste flade.
Regn med at nogen steder vil kræve flere lag.

Til slut slibes Rundingen også maler du hele fladen. Ikke kun det stykke du har spartlet. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Almindelig snedkerspartel har styrke nok til den relative lille reparation. Du skal muligvis påfører spartlen ad flere omgange da det synker/krymper mens det tørrer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ville aldrig bruge snedkerspartle til et hjørne. Men det er nok smag og behag

Snedkerspartel er markant nemmere at slibe på så det taler selvfølgelig for

Ask
Der er forskel på snedkerspartel. Millers er efter min erfaring det bedste. Det binder bedre på træpaneler end kemisk træ og følger bedre træet.

Kemisk træ er for kompakt. Det ses tydeligt på overgangene når det males lyst.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også