Montering af vindsøjler

Hey.
Ville lige prøve at hører om der var en murermester der kunne sige en ca. Pris på at få monteret vindsøjler i et eksisterende ældre hus, hvor man formoder at der er hulrum til det....???
Tænker at det ville være bedst udefra, og at man ville kunne genbruge de sten man tager ud.??? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er pudsede / spartlede vægge indvendig så ses det mindst hvis man går ind i muren indefra, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er det desværre ikke, men forsatsvægge...
Men jeg troede også at vindsøjlerne skulle stå op mod bagmuren inden i hulrummet, men jeg har måske misforstået det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vindsøjle skal stå i hulmuren, og er den lidt større end der er plads til så må der hugges lidt ud. Det er meget vanskelig at pille sten ud i en facade mur og så mure dem ind igen uden at det ses tydelig i fugefarve. Derfor ville jeg gå langt for at lave hullet indefra også ved fortsats vægge. Det er trods alt nemt at spartle og male bagefter medens det er umulig at rette udvendig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret Erik....
Tænkte bare at hvis man gjorde det udefra, var det til mindst gene for kunden, og der er en masse andre rep. I murværket, så det er vist ikke det de går så meget op i.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også