Hvorfor drypper mit brusehoved?

Jeg har et brusehoved, som er indbygget og ingen håndbruser.
Jeg kunne kun få varmt eller lunkent vand, så jeg ringede efter en VVS'er til at skifte blandingsbatteriet.
Efter blandingsbatteriet blev skiftet, er mit brusehoved begyndt at lække. Lige når man slukker for vandet, løber det kraftigt i kort tid. Stopper så, løber lidt igen efter 30 sek. og så bliver det svagere og svagere, indtil det bare står og drypper et par gange eller tre i minuttet resten af dagen.
Selve blandingsbatteriet er fra Damix, et af de der, der havde deres storhedstid i 80'erne. Og som sagt lige skiftet til et nyt for 6 mdr. siden - problemet har været der lige siden.
VVS'er sagde, at det var brusehovedet det var galt med (det dryppede ikke, før skift af blandingsbatteri) - jeg købte et nyt og ingen forandring. Han mener at det kan være lidt skidt, jeg synes bare, at det er påfaldende, at det begyndte netop som blandingsbatteriet blev skiftet.
Er der nogen der har prøvet noget ligende eller har bud på, hvad det kan være? 

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er forbindelsen mellem blandingsbatteri og brusehoved helt tæt? Noget tyder på at der “suges“ luft ind insystemet når du lukker for bruseren.
Hvis brusehovedet bliver ved med at dryppe, lukker blandingsbatteriet ikke tæt. Du kunne prøve - et stykke tid efter bruseren er blevet brugt - at lukke for din hovedhane (ved vandmåleren) og så lige tage trykket af anlægget ved at åbne for koldt og varmt vand i en anden vandhane. Hvis så bruseren stopper med at dryppe (som jeg tror den gør), er det fordi der nu ikke længere bliver tilført vand til den.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis