Gammel vandskade i Pudsloft - Behandling?

Hejsa!
Jeg står og skal til at overtage en klassisk københavner lejlighed, hertil er der så en gamle vandskade som i kan se på billedet.
Hvordan ville i behandle denne? Det er puds loft med siv bag i. Kan man bare spartle revnerne også male over?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske - men ingen garanti kan gives.

Du kan opsætte glasvæv med struktur som puds som derefter males.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Rantzau - Tak for dit svar. Jeg har ikke den store erfaring med de her puds lofter og gamle vandskader så jeg ville høre hvordan man typisk udbreder sådan en skade
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis loftet smitter af, er det puds og kalk. Det skal vaskes ned, men med moderate mængder vand. Når loftet ikke smitter af mere kan du forlime med almindelig vævklæber og lade det tørre.

Smitter det ikke af er loftet malet, men en afvaskning skader ikke.

Derefter påfører du endnu et lag vævklæber og opsætter vævet. Lad banerne overlappe med et par centimeter. Umiddelbart derefter skærer du gennem begge baner med eksempelvis en Stanlykniv og fjerner stumperne.

Glasfilt har samme struktur som et pudset loft.

Du kan med fordel påfører endnu et lag vævklæber med en rulle som vævfylder, så bruger du ikke malingen som vævfylder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Rantzau - tak for din udførlige beskrivelser, ville det give menning at spartle revnerne? Hvis ja med hvad? Igen tak
Almindelig finkornet sandspartel hvis revnerne er meget brede, ellers ikke. Filtvæv dækker som regel den slags revner.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også