mislyde fra venstre forhjul

Hej alle jer med olie paa fingerne biggrin
jeg har et problem med min skoda favorit, naar jeg drejer kraftig til venstre og saa igen retter op (ogsaa naar bilen staar stille) kommer der en kraftig klong lyd(eller hvad saadanne noget hedder)
er der nogle der kender ogsaa til dette????????
MVH Preben41

preben

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Preben...

Der hvor du bor får man vel ikke olie på fingrene...
Det betaler men sig fra...

Nå spøg til side, det lyder gevaldigt som det er galt med dit "knokkelled".
kig lige om der ikke skulle være hul i den manchet der sidder helt ude ved hjulet. Det er der sikkert.
Så har du ikke melere smørelse i dette kardanled og det slider voldsomt, og kan give disse lyde. Hvis lyden er meget udtalt skal du skifte selve knokkelledet, ellers kan du satse, og det går godt i de fleste tilfælde. Det du satser på er at selve ledet ikke er skadet mere end at du kan nøjes med at skifte manchetten og give det en ny omgang fedt.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan du adskiller ledet, men det er normalt noget med et kraftigt kontant ryk.. Se gerne i en værkstedshåndbog, eller betal dig fra problemet.... det par kroner kan vel ikke vælte dig !!!
Eller begynder priserne at komme op på EU niveau ???

Spørg bare igen hvis du mangler yderligere oplysninger....

MVH Njord
Hej Njord
Tak for dit svar, jeg gik ogsaa selv med den tanke, at det var manchetten,
ikke fordi jeg har meget forstand paa det, men jeg har jo laest nogle indlaeg, for et par timer siden ringede min kone til vores bildokter biggrin
vi skal komme til ham om nogle timer, saa skal du nok faa info om den fejl. Priserne er ikke som i Danmark, du betaler ca. 90 dkr for en time, nogle gange mindre, jeg fik skiftet olie og eftersyn af bilen med afmontering af baghjul for at se til bremserne, alt i alt kostede det 150 dkr. med 4 1/2 olie i prisen.
Naa men ha` det godt til vi hoeres.
MVH preben41

preben

Det var jo det jeg mente med at derovre får man vel ikke selv olie på fingrene !!!!

Men på den anden side er det jo altid rart at vide hvor det evt kan være galt....

Held med "operationen" tongue

MVH Njord
Ja saa var jeg en tur til bildoktoren i gaar aftes, han havde meget svaert ved at finde ud af hvor den var gal, men imendes jeg drejede rundt paa rettet brugte han saadanne et hoere apparat som laegerne bruger, saa sagde han, det var venstre stoeddaemper det var galt med, saa den blev skildt ad, rigtig paa toppen (af den store fjeder der er uden om stoeddaemperen) sidder der ligesom en tallerken, den var delvis taeret igennem, og da han ikke havde saadanne en, brugte han en gammel lidt mindre tallerken, svejsede den paa, vupsii saa havde jeg en flot ny tallerken(nu er der ikke mere mislyd ligemeget hvor tosset jeg drejer rundt. det brugte han ca 3 timer paa( den foerste time hvor han gik alt igennem) og 2 timer paa at skille svejse paamontere stoddaemperen.
pris siger jeg lavt biggrin 200 dkr.
Ja det var en lang, men god historie.
Ha` det godt
MVH Preben41
PS. jeg forstaar ikke hvorfor jeg ikke faar besked paa min mail, naar der er en der svare paa mit indlaeg???????????????

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis