Arbejdsbord plade

Hej har købt 2 stanley sammenklappelige bukke, men for at lave et bord skal jeg have fat i en plade, hvilken en er mest stabil, har tænk at jeg skulle have kapgeringssav stående på det. Hvad bruger i?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger en 22mm støbekrydsfinerplade, men den ligger på en ramme af rustfri stål i størrelsen 1240 * 1600mm.

Mit arbejdsbord i værkstedet har jeg brugt i næsten 40 år. Den er lavet af gulvbrædder, som er monteret i 2 lag med lim imellem. Det ene lag på langs og det andet på tværs. Det fungerer udmærket undtagen at alt værktøj o.s.v. har en tandens til at ligge og fylde op på bordet.
Men det er nok ikke pladens skyld men mere en " fejl 40 " 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har brugt OSB plader til mine borde.
Det ene er "smalt" langs en væg og er lavet af lægter som skelet og en 15 mm plade på toppen, og har fået et par lag skibslak.
Det andet er fritstående og igen lavet af lægter og denne gang 2stk 15mm plader. Den første plade er skruet til understellet oppefra og toppladen er skruet nedefra, så der ikke er nogle skruehoveder der kan ødelægge skærende værktøj der ligger på bordet. Og når pladen bliver smadret med tiden, kan den enten vendes eller skiftes uden de store problemer.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis det kun er kap/geringssaven du skal bruge bordpladen til, så vil jeg da overveje at købe stativet der passer til saven.  Så har du understøtninger til dine emner “langt” saven og skærestop. Lang mere effektiv lige netop til det.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis